Warning: preg_match(): Compilation failed: unrecognized character follows \ at offset 24 in /home/mowininf/public_html/components/com_kunena/controller/topic/item/display.php on line 476
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/mowininf/public_html/libraries/kunena/external/nbbc/nbbc.php on line 3660 15 sep 2020 12:30#1av Ronnie Lidström
Jag har väldigt begränsad kunskap och erfarenhet av solcellsinstallationer. Jag har gått kurs på Selga samt varit med vid en installation.
Det är ju mycket kring detta som är annorlunda jämfört med "vanliga" elinstallationer, framförallt gällande förläggning och materialval, så jag tänkte att det var läge att starta en tråd om solcellsinstallationer.
Det jag saknar mest i kurser och guider är tips/trix på själva förläggningar. Materialval osv. Det praktiska i en installation. Regler, föreskrifter osv är lättare att hitta.
Ni som installerar mycket solceller: Dela med er av era tips och trix på hur man gör en installation enkel och smidig och säker