Avsäkring aggregatet

15 jan 2018 12:17 #1 av Lars-Olov Söderlund
Hej. Vi skall sätta upp en Gunnar Beckman 525/24 V (3-fas) likriktare på 50 A. Hur mycket blir denna att dra på 525 V sidan? Har fått info om att jag måste ha reda på vilken fasvridning jag har på lasten, men det vet jag inte. Hur skall man räkna?

tacksam för svar
/ELASSE

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

15 jan 2018 13:23 #2 av Torbjörn Forsman
Är det bara en ren likriktare (trefas sexpulsbrygga) och ingenting annat (tyristorstyrning, transformator, switchad teknik mm)? Kan det tänkas att den har inbyggd effektfaktorkompensering (aktiv PFC)?

Finns det någon stor glättningsspole på likströmssidan eller arbetar den mot konstant spänning (t ex parallellt med ett batteri eller ett filter med kondensator på ingången)?

Was man sich nicht erklären kann, sieht man als Überspannung an.

15 jan 2018 14:20 #3 av Lars-Olov Söderlund
Hej. Ingen switchat aggregat, utan en ren likriktare med sexpulsbrygga med glättning vad jag förstått. Matar inte mot batteri eller konstansspänning. Lasten varierar nog en del beroende på i vilka fas processen befinner sig. Lasten är i huvudsak magnetventiler.

15 jan 2018 19:16 #4 av Torbjörn Forsman
Då är ju frågan om glättningsfiltret är gjort med spole först eller kondensator först.
Står det nåt som är värt att veta på likriktarens typskylt eller i datablad för den?

Was man sich nicht erklären kann, sieht man als Überspannung an.

16 jan 2018 07:38 #5 av Lars-Olov Söderlund
På skylten står: 3 DGR-525/24
Pri: 500-525 V 3-Phase 50-60 Hz
Sec: 24 V DC 50 A

Sidan laddades på: 0.034 sekunder

Senaste foruminlägg