Apparatdosor i Danmark.

06 dec 2017 20:06 #1 av Cj
Hej!

Fick frågan av en tillverkare av Prefab byggnader att skaffa fram apparatdosor och flexslang till ett antal modulbyggen. Jag har varit i kontakt med 2 stora grossister här i Sverige som tyvärr inte verkar kunna bistå med någon hjälp om vilka dosor som skall användas.

Är det någon här som vet vilka standarder på infällda dosor som används i detta grannland?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

06 dec 2017 20:55 #2 av Ronnie Lidström
Jag var på semester i Danmark förra året och tog så klart lite bilder på deras jättefula pyttesmå uttag/brytare :stubben:

Har dock ingen aning om de finns att köpa i Sverige.

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB
Bilagor:

06 dec 2017 21:02 #3 av Mikael Malmgren
Googlade lite och hittade elmaterial.dk där kan man se hur de ser ut i Danmark.
Heter förövrigt "dåser" i grannlandet.

Elkraftingenjör och konsult med specialitet inom Reläskydd, Selektivplaner och Elkraftberäkningar. Även stort intresse för föreskrifter & standarder samt projektledning och entreprenadjuridik.

Mikael Malmgren Installatörsbehörighet: A

www.elektroinvent.se

Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

07 dec 2017 04:27 #4 av Richard
Svar från Richard i ämnet Apparatdosor i Danmark.
Solar.dk

Solar.se dom kan fixa.

08 dec 2017 19:31 #5 av Cj
Svar från Cj i ämnet Apparatdosor i Danmark.
Ja, vad jag förstått av lite googlande så verkar de vara ganska små dosor. De verkar inte heller spika dem vid regelstomme utan de monteras som våra "senildosor". Absolut vanligaste verkar ju vara dosor för inmurning.
Lauritz Knudsen i Danmark är ju en del av SE, får se om någon svensk grossist kan få tag i deras sortiment, annars blir det beställning från typ www.elmaterial.dk

Sidan laddades på: 0.198 sekunder

Senaste foruminlägg