Ja det är ok under förutsättning att botten på armaturen täcker rören, att armaturen har två ingångar för rören med tätnippel, att kopplingsplinten kan hantera dubbla trådar. Annars så får man sätta en kopplingsdosa någonstans
Inget du åker i finkan för men jag skulle absolut undvika det. Vet inte om jag monterat en enda utelampa där det var smidigt att komma med 2 kablar. även om du vet att du kommer ha det så blir det ett elände när nästa kommer och ska byta dom eller bara vill ta bort en.
Jag skulle rekommendera Brattbergare - och sedan kopplingsdosor vid takfoten ovanför varje väggarmatur... Gärna en Brattbergare i varje yttervägg, då blir det i framtiden enkelt att ändra
- om/när husägaren får nya vilda idéer... :smack:
Bilagor:
Last edit: 08 nov 2013 18:40 by Odd Hedberg. Orsak: stavfel
Odd Hedberg skrev: Jag skulle rekommendera Brattbergare - och sedan kopplingsdosor vid takfoten ovanför varje väggarmatur... Gärna en Brattbergare i varje yttervägg, då blir det i framtiden enkelt att ändra
Odd Hedberg skrev: Jag skulle rekommendera Brattbergare - och sedan kopplingsdosor vid takfoten ovanför varje väggarmatur... Gärna en Brattbergare i varje yttervägg, då blir det i framtiden enkelt att ändra
Självklart! Att man inte tänkt på det innan :tokig:
Skiljeplattorna i rostfritt kan man stålborsta själv, så att de passar i still med eventuell köksutrustning (samt att man kan se alla fingeravtryck) :tokig:
Mer på allvar:
F¨redrar Roxtec framför Brattberg, man behøver man inte ha så många olika klossar på lager.