Jag förstår nog inte riktigt frågeställningen... Vill du koppa en radiobussändare till ett vägguttag för att kolla om det finns spänning i uttaget?
Eller vill du styra uttaget av och på via radiobus? eller är uttaget redan styrt via radiobus och du vill ha någon form av indikering ifall det är av eller på?
Tog ett tag innan jag förstod din fråga men tror jag lyckats
Det går som du säger att lägga ett relä kopplat till uttaget men det blir ju lite "kaka på kaka". Antar att du har en viss anledning till att använda dig utav den Nexa produkten. Finns flera val men du kan tex lägga en:
www.eltako.com/fileadmin/downloads/sv/_b...UC_61001601-2_sw.pdf
parallellt med uttaget och koppla din Nexa sändare till den. Dock tror jag inte du får plats med dessa 2 + uttaget i en apparatdosa.
Om jag förstått det rätt vill du någonstans få en indikering om det finns spänning i uttaget eller inte ?
Denna indikering vill du ha/se på en annan plats.
Jag tror inte att den kommer fungera så bra (men jag kan ha fel).
Nexa jobbar med pulser, förändringar i kontakterna. Vid varannan gång sänds en PÅ-signal och vid varannan en AV-signal.
Jag tror att du kan använda en LED-lampa (ansluten till vägguttaget) som sedan lyser på ett skymningsrelä
Clas O skymningsrelä 199:-.
. En till synes klumpig lösning, men ganska enkel att gömma undan i en låda av något slag.
De flesta sändare vill ha en återfjädrande puls-kontakt.
Om man drar ett relä så kommer reläet kanske att vara draget under låång tid (minuter till timmar). Jag tror att Eltako-sändaren bara ger ifrån sig signal 1 gång (vid aktiveringen av reläet) och sedan inte mer. Med den emc-miljö med massvis av andra sändare finns en viss risk att mottagaren missar att motta ON-signalen. Vanligtvis är ju detta inte något problem när det är en människa som som skall tända en lampa, han trycker på knappen 1 gång till.
Jag inbillar mig att just skymningsreläet sänder ut släck-kommandon med jämna mellanrum.
Men detta är som sagt min gissning, det är så jag själv skulle konstruerat det hela.
Vet inte hur det hela verkligen är konstruerat.
Nexa´s egna manualer ger ingen hjälp, de är uruselt korta ,