Fyfan Jag tror skarpt på att detta är en mindre firma som har gjort för att tjäna snabba pengar. Du vill inte uttala dig om vilket butik detta är ? Finns ju flera fel så som dragavlastning och kablar som hänger lösa för att bara ta de enkla.
Oftast tycker jag små firmor är mer noga och gör bra jobb mot de större där deras anställda inte känner ett skit för firman utan vill bara ha betalt och få jobben gjorda. En polare var på en större firma och frågade efter ett litet vattenpass, han fick som svar "ögonmått, vi får jobben ändå". Så tycker inte du ska dra ner oss småföretagare som att vi ska göra sämre jobb och vilja tjäna mer än de stora pamparna på kontoren.
Det finns både bra och dåliga firmor och även här gäller den gamla klyschan att storleken har ingen betydelse.
Påfallande ofta så hänger kvaliten ihop med ledningens strategi. Vill ledningen göra pengar, pengar och endast pengar likt exempelvis de flesta FM-företag. Märk flesta, då jag inte känner till alla.
Då är det skitsamma hur mycket yrkesstolthet eller utbildning gubbarna har. De får inte tiden att göra ett bra och säkert jobb. De som är vettiga slutar och de som inte vågar säga ifrån eller av andra skäl inte kan byta jobb blir kvar.
Har sett detta från första parkett och jag har inte mycket till övers för detta.
Dålig kvalite kan också bero på att man som yrkesman helt saknar yrkesstolthet eller kunskap. Sådana personer har jag sett arbeta både på små och stora firmor.
Så man kan inte säga att en viss storlek skulle vara mer seriös eller göra bättre jobb.
Läser man mellan raderna så det jag menar är att stora drakarna så som Elajo, Bravida etc har ju folk som kan räkna och ger ritningar på i princip allting. Hur många småfirmor gör detta egentligen och verkligen är så bra så att de har både manskap och kunskap att göra ett bra jobb på alla sätt?
Jag har varit med på jobb där man sett "bonna" Elektriker som har haft en del ideer för sig. Tex Elcentral ovanför Grovdiskmaskinen i ett nybyggt Storkök.
Har sett "RIKTIGA SKITJOBB" utförda av Bravida &så samt även av mindre firmor.. Det som syns på bilderna har ju snarare något att göra med brist på utbildning alt. total avsaknad av yrkeskänsla.. Alt. avsaknad av både klammer och borrhammare:tokig: