Vad jag förstått ska spisdosa/uttag monteras 300 Ö.G enligt svensk standard, dock funkar inte det alltid så bra eftersom ugnen inte går att skjuta in utan tar i perilexstickproppen. Finns det någon annan svensk standard höjd i detta fall? I ett kök skulle dosan sitta högt upp, sedan hade han som monterat köket skruvat en list över halva dosan!
Kanske bättre att sätta uttagen/uttagen i skåpet bredvid som för D.M? Om nu inte eventuella lådor tar i. Hur gör ni?
Sätter två dosor bredvid varandra, en apparatdosa och en kopplingsdosa.
Kan man inte sätta dem på varsin sida om lämplig regel blir det en liggande kottling och stussarna mot varandra på dosorna.
Höjd över färdigt golv 75 cm centrum dosa.
Överkopplingen görs med fördel i apparatdosan då det är bättre kopplingsmöjlighet på 1-vägsuttaget.
Exxact 1-vägs är marknadens bästa...?
I många av de kök jag gjort så har det funnit utrymme längst ner under spisen och vanligt att det blir en spisplåt hylla/längst ner så där brukar de finnas plats. Annars för jag som andra att man sätter det i skåpet jämte.
Har i något kök fått sätta den bakom spis/häll men då har hela skåpet varit ca 20cm ut från vägg då de vill ha ut spisen från väggen så att det blir ett tomrum bakom. Gör man bara ett par lagom stora hål bakom ugnen sedan så kommer man åt bra.