Vart skickad på en felsökning förra veckan. "Ett gäng motorvärmaruttag har slutat funka"
De va 4 st gamla motorvärmar boxar som att monterade och de var endast 1 av 4 som hade kräm ut.
Går ner i källarutrymmet där centalen sitter och börjar kolla säkringar.... ALLA är hela. bestämmer mig för att öppna upp första boxen och kolla efter eventuell brand eller glappkontakt och stänger därför av HELA centralen med HB:n
(fanns inget Gruppschema)...
När jag väl kommer upp igen och ska kontrollmäta att de e strömlöst så har SAMTLIGA uttag hoppat igång igen
Går ner och slår på HB:n igen och går upp å mäter igen.... ALLA uttag funkar....
Vid de här laget har tillochmed jag kommit fram till att uttagen INTE matades från elcentralen jag fimpade :klapp:
Men åter till ämnet.... har nån vart med nåt liknande förr?
Men de va som sagt gamla motorvärmarboxar, inga timers eller programeringsliknande saker. sitter endast en gängsäkring på 10A som säkrar av innan varje uttag
Bo Siltberg skrev: Låter som att det finns en central styrning, matad från en annan central, som pulsar ut spänning i olika intervall beroende på utetemp.
Jobbade i dag med ett sådant system. En DUC som skickar ut spänning i olika intervaller till 3 kontaktorer för att huvudsäkringarna ska orka med.
Massa letande när det inte finns dokumentation.