Warning: preg_match(): Compilation failed: unrecognized character follows \ at offset 24 in /home/mowininf/public_html/components/com_kunena/controller/topic/item/display.php on line 476
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/mowininf/public_html/libraries/kunena/external/nbbc/nbbc.php on line 3660 21 aug 2014 12:16#1av Ronnie Lidström
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/mowininf/public_html/libraries/kunena/external/nbbc/nbbc.php on line 3660
Hittade denna förpackning på ett jobb.
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/mowininf/public_html/libraries/kunena/external/nbbc/nbbc.php on line 3660
fin förpackning det där Ronnie, vet ej exakt ålder, men första proppen tillverkades på Ifö 1933, sedan flyttades smältproppstillverkningen 1957 till Vimmerby, och jag tror att din förp. är tillverkad före det året…men ta det med en nypa salt tills vidare…(bild från mina samlingar)
Har kommit över en ny modell.
Står 400V 16A DVE och ett S med ett H igenom.
En liten lustig men smidig variant med bläcket i propphuven som håller kvar säkringen.
Gjorda i Tyskland antar jag? Dessa kan inte vara gamla utan används i nutid?
Märkningen med fabrikat S/H dvs Siemens & Halske tyder på att de är som senast från 60-talet då det namnet senare blev endast Siemens. Annars är det ju en vanlig typ säkring fortfarande.