Har ni testat Plejd dosdimmer?

15 jan 2017 21:05 #1 av müssli
Hej!
Elektroskandia har börjat sälja Plejds dosdimmer, E-nr 1377701. Den styrs via Bluetooth eller brytare med eller utan återfjädring. Jag drog om en trapp hemma och testade med vanlig brytning utan återfjädring men då kan man bara tända och släcka med brytarna, dimra går bara med appen. Sätter man in fjädrar så går det att dimra med brytarna.

Jag e-postade den svenska leverantören och fick svar om att de kommer komplettera med aktorer (av/på) på 2000W bl. a. under Q1. Själv tycker jag det verkar intressant, appen använder man som installatör och överlämnar sedan en enklare version till kunden. Det ser lovande ut!
Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

06 feb 2017 07:28 #2 av Ebbe
Svar från Ebbe i ämnet Har ni testat Plejd dosdimmer?
Tyckte att den verkade intressant så jag skaffade 2st.
Har testat i helgen. Tycker att dom funkade riktigt bra, även SYNK-funktionen.
Sen att den har dubbla ingångar för olika varianter av styrningar. Så som tryckknapp, vanlig strömställare och rörelsevakt.
Kan inte heller påstå att det är någon nackdel att det finns astro- & veckour i den :tummeupp:

Så i morse vaknade jag inte bara av det vanliga larmet.
Ställde även in veckouret på samma tid. vilket gjorde att det blev ljusare och ljusare ju längre jag snoozeade.
Hade ställt inte dim-tiden på 15min och en max-ljusstyrka så att det inte blir för ljust (vill ju inte väcka sambon i onödan) :unsure:

Har även testat "allt av" och "allt på"-funktionen via en kronbrytare. Då den ena knappen är för av/på/dim och den andra allt av (1 tryck) / allt på (dubbel tryck).

Visst det är ingen Logo eller KNX men mycket möjligheter och inställningar i den :tummeupp:
Följande användare sa tack: Patrik Hedlund

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.090 sekunder

Senaste foruminlägg