Spot till fönstersmyg

14 dec 2017 11:28 - 14 dec 2017 22:02 #1 av Mikael Hallonqvist
Behöver tips på spottar till fönstersmyg.

Har tidigare använt Maxels Vega 1 men i detta projektet är smygarna så grunda så jag behöver använda rörutlopp.
MEN de spottar jag tittat på passar inte 100 in i en 16-slang. Trycker jag i spotten så sviktar den lite plus att det kräver att slangen är spikrak. Nån som har tips på bra led-spot? Bör vara med färdig kabel på.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

14 dec 2017 16:58 #2 av Lars Sundbom
Svar från Lars Sundbom i ämnet Spot till fönstersmyg
7463685

14 dec 2017 18:37 #3 av Friedrich Lossien

15 dec 2017 20:15 #4 av Patrik Hedlund
Min erfarenhet är att ingen spott sitter bra i en slang. Dock var det Maxel, tror jag, som hade gjort en sådan spott fast med någon förbättring för att sitta bättre. Har något svagt minne om att jag såg det på Elfack i Göteborg eller Elmässan i Kista.

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

15 dec 2017 20:18 #5 av Patrik Hedlund
För övrigt, jag brukar feina upp en del (alt. ta en ~50 mm hålsåg) i regeln ovanför om det är för lite utrymme. Använder Hide-a-lite Core och framförallt 15° kräver mycket utrymme och får i regel inte plats om man inte gör utrymme.

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

16 dec 2017 10:40 #6 av Lars Blomkvist

Friedrich Lossien skrev: http://www.designlight.nu/sv/produkt/?pID=80
Dock för 20mm slang.

Lite taskig färgåtergivning >80. Det är väl blommor man oftast belyser och vore kul om man ser färgerna :)

Den som inte söker finner inga svar :) ibland

18 dec 2017 06:56 #7 av Alexander N
Svar från Alexander N i ämnet Spot till fönstersmyg
Håller med patrik, finns inga som sitter bra i slangen direkt. Kör upp några cm med en 50mm hålsåg i regel ovan fönster och bryt bort så har du tillräckligt utrymme. Skulle det vara försent eller inte gå så finns denna designlight som inte bygger mycket 7464189, smalstrålande men jag tycker faktiskt den passar bra i dom flesta fall. Den bygger ju inte mer än smygen.

19 dec 2017 06:38 #8 av Christer Djerf

Lars Blomkvist skrev:

Friedrich Lossien skrev: http://www.designlight.nu/sv/produkt/?pID=80
Dock för 20mm slang.

Lite taskig färgåtergivning >80. Det är väl blommor man oftast belyser och vore kul om man ser färgerna :)

"Större än CRI 80" är väl inte så taskigt, riktigt bra armaturer ligger ju över CRI 90 men bättre än så hittar man ju inte.
Över 80 är väl ganska standard och helt ok I de flesta fall!?

Sidan laddades på: 0.059 sekunder