Induktion håller ca 100 000 Brinntimmar.
Och ger ett fantastiskt ljus (oslagbart)
Jag importerar belysning från Kina , och har fram till idag ine hittat en enda tillverkare som klarar EMC.
Jag har fått all tänkbara dokument sox CE med full testrapport.
Men de är inte ärliga ( förfalskningar)
Jag letar föbrilt efter denna lösning.
LED street light är inte inärheten av Induktion när det gäller Pris Brinntimmar och Ljuskvalitet
Visst finns det induktionsbelysning med godkänt EMC och alla papper i ordning men vi fick ta bort en gammal gatubelysningslampa som elsäkerhetsverket inte godkänt p.g.a. EMC. Men vi skickade en av våra nya armaturer på en ny test hos ett provningsinstitut som blev godkänd. Så nu har vi både EMC och D märkta induktionsbelysning samt äkthetskontroll av alla dokument. Gå in på vår hemsida illumini.se där finns kontaktinformation.
Varför har Osram och Philips slutat tillverka Induktion?
- Väldigt ineffektiv i Lumen per watt jämfört keramisk metall halogen och LED.
-Känsliga drivdon. mm
Varför Osram och Philips inte håller på med induktion vet jag inte och det är inte något jag spekulerar i utan det får väl var och en utvärdera. Jag tror inte att kunden bara tittar på lumen per watt, utan man väger in andra saker som var ska ljuskällan sitta är det svårt att byta där och då har induktionen en fördel med sina 100 000 brinntimmar. Avmattningen på induktion är ju också suverän efter 100 000 timmar så har du ändå 70 % kvar som det var från början. Vad gäller känsliga drivdon så finns det säker leverantörer som inte har bra saker tyvärr, men eftersom vi inte har någon reklamation på våra armaturer så kan jag bara svara för våra produkter. Våra första lampor har nu snart lyst i 3 år utan problem. Vi har även fått tagit över projekt där andra induktionsbelysning slutat att lysa, man måste ha en bra produkt som man är trygg i. Man kanske inte bara ska gå efter hur stort företaget är?
Vi tycker inte att induktionen är bäst på alla platser och därför marknadför vi även LED produkter. Det är kunden som ska välja och inte vi. Däremot känns det bra att ha 2 st bra uträkningar och förslag.
Där ser man, det låter intressant.
Nu gäller det att få de stora drakarna att förstå att induktionsbelysningen är otroligt bra på vissa platser och att lösningen på allt INTE bara är LED belysning.
Jag hoppas att fler i belysningsbranschen ger induktionbelysning en chans, som sagt vi har bara nöjda kunder.
Vi har även gjort EMC tester på svenskt labb för att säkerhetsställa att våra lampor inte stör.
Titta gärna in på vår hemsida
www.illumini.se