Warning: preg_match(): Compilation failed: unrecognized character follows \ at offset 24 in /home/mowininf/public_html/components/com_kunena/controller/topic/item/display.php on line 476
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/mowininf/public_html/libraries/kunena/external/nbbc/nbbc.php on line 3660 08 nov 2012 07:33#1av Ronnie Lidström
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/mowininf/public_html/libraries/kunena/external/nbbc/nbbc.php on line 3660
Har en kund som önskar "släpljus" på denna fasad. Hela fasaden görs om med ny utreglad panelvägg.
Lite trixigt då det inte är någon symmetri nånstans. Konstig placering av fönster osv..
Balkongen kommer tas bort så det blir bara ett fönster där. Det blir ju dock ändå fönsterbleck osv som stör släpljuset. Vi tänkte sätta små LED i takfoten + möjligtvis nånting på sidan av dörren.
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/mowininf/public_html/libraries/kunena/external/nbbc/nbbc.php on line 3660
Hur man än gör så känns det som att inget blir jättebra, men detta kanske är ett förslag som i alla fall får igång kreativiteten igen. Om man satte spottar i takfoten som släpljus mellan de smala fönstrena, en spott uppe vid taknocken, två upp/ner-ljus armaturer på de två bredare partierna och två spottar vid dörrarna om det får plats.
Vet du om det blir liggande eller stående panel? Är det stående panel så är det ju risk att det blir ett "midjebälte" på panelen som ställer till det yttligare
Jag hade satt 3 st. 1 i nocken (bredstrålande ca 45 grader), de andra 2 placeras ca 1 meter från gavelbrädan (smalstrålande ca 25 grader). Det hade fått räcka för mig, tycker inte man ska ha för mycket ljus så det blir för plottrigt. Sen för att förstärka dörren så fäller du in som patrik ritat med 1 st smalstrålande över varje dörr inne i nischen.
David olsson skrev: Vet du om det blir liggande eller stående panel? Är det stående panel så är det ju risk att det blir ett "midjebälte" på panelen som ställer till det yttligare
Om man tittar på regelverket till höger verkar det vara stående som gäller...
Jag gillar inte heller släpljus på fasader, tycker att det blir lite spökligt på något sätt. Tror det går lite mode i det just nu, precis som för några år sedan alla skulle ha infällda spotlights över allt i hela huset.
Skulle också satt en trevlig plira bredvid dörren om det var mitt hus.
Skulle nog bett kunden göra ett land framför med lite små buskar och ett par lämpliga armaturer någon form av pållare eller några lampor tex i några sten liknande saker.