Va å kikade på ett jobb idag i en lägenhet där de ska rivas och byggas lite väggar. Inst av dimmers samt lite extra vu här och var.
Hur som helst. ca 3st Globalskenor (3-fas, vita) kommer monteras i tak. Kunden (och även jag) skulle behöva lite tips på diverse armaturer som passar skenan och även passar in i hemmiljö. Glödljusljuskällor.
Innan har jag använt mig av cb500 som mestadels används i butiker, men jag har även använt dom i lägenheter som säljs av så fort dom e klara....
Det går väl att montera vilken armtur som helst, det finns ju en multiadapter XTSA 68-3 (7432035) till Globals skena med dragavlastning för armaturer som är nedpendlade i kabeln. Sen hur själva armaturen ska se ut är ju svårt att säga då det avgörs av vilken stil det är på allt annat i rummet osv.
En kund som älskar konst har några uppstyckade bitar i vardagsrummet. Han byter tavlor titt som tätt och vill kunna ändra belysningen då. Perfekt lösning för grön om.
Polaren har armaturskena i vardagsrummet. Det är skitfult.
Chefens grabb fick det uppsatt i sovrummet. Där blev det bra.
Har man det hemma så får man nog tänka på att välja armaturer av det nättare slaget bara.
Och ibland kan man ha tänkt rätt men sen blir det skit ändå.
Jag tycker 12V skenorna är riktigt snyggast att ha hemma för tavelbelysning. Mycket nättare och med led-lampor i så kan man sätta i ganska många armaturer utan att behöva dra 6mm² som man fick göra på halogen-tiden.
Dessutom är det 1/3 av priset jämfört med 1-fas 230V skenor. :tummeupp: