Helacon mini

04 nov 2016 22:32 #1 av Electrum
Helacon mini skapades av Electrum
Har ni provat dessa nya, 40% mindre än de vanliga Helacon?


Jag ska köpa nästa gång jag behöver fylla på. De är läckert små och nätta i alla fall. :kiss:

"Varde ljus"                                                                                 Frilansare med AL
1 Mosebok 1:3

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

05 nov 2016 06:46 #2 av Patrik Hedlund
Svar från Patrik Hedlund i ämnet Helacon mini
Jag kör med dom och det är grymt skönt att dom är så små! Enda nackdelen är att, framförallt 2:an, kan vara lite svår att få i FK i. Man kan behöva trycka till lite med näbbtången.
Fast det kan även bero på att jag kan har en tendens att skala liite för kort så att jag får ta näbbtången och dra tillbaka ledarisoleringen lite grann för att skjuta in kardelerna så att man ser att dom bottnar. :whistle: :blush:

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall
Följande användare sa tack: Electrum

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

05 nov 2016 08:22 #3 av müssli
Svar från müssli i ämnet Helacon mini
Jag använder dem också. Det första jag märkte var att de verkar lite trögare att trycka in kabeln i och att man inte ska skala upp lika långt som de gamla. Annars är de grymt smidiga!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

06 nov 2016 17:01 #4 av Magnus
Svar från Magnus i ämnet Helacon mini
Jag gillar dom!
Spec. bra är dom när man ska koppla bakom t.ex en strömbrytare eller dimmer i a-dosan.
Har inte märkt av att dom ska vara trögare men därimot att man inte ska skala fullt lika mycket, typ 9 mm istället för 11 på dom stora.

-Min titel efter citat av Patrik Hedlund-

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

24 jan 2017 19:45 #5 av Electrum
Svar från Electrum i ämnet Helacon mini
Först nu är första kartongen köpt, hade tyvärr så välfyllt förråd när jag väl sprang på de.

Så vilken dag som helst blir det premiär.

Det står åtminstone på kartongen att det ska skalas 11 mm ... :huh:




"Varde ljus"                                                                                 Frilansare med AL
1 Mosebok 1:3
Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.191 sekunder

Senaste foruminlägg