Den är sekärt praktisk, ja skulle nog som nästa satsa i en liten tigersåg istället,
använder den till mer "heavy duty" än vad man skulle använda multimastern till,
men de är ju förstås vad man arbeter mest med.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
Thomas A. Edison
Ja.. Helt klart! Om man är mest på industri/verkstäder osv så är nog en tigersåg smartare investering! Är man däremot ofta på ROT-jobb i gamla villor byggda med solida träväggar och pansarrör/dosor så är en Fein GULD värd!
Vinkelslipen använder jag aldrig pga brandrisken, dessutom har jag inte gått Heta Arbeten som krävs för användning av den på större arbetsplatser. Tigersågen funkar fint på kabel/trådstegar
Annars är väl lilla dragaren och stora med avtagbar chuck och vändbart batteri (Milwaukee PLD 12X och C12) det som används mest. Laserpasset är också en favorit, hur klarade man sig utan det tidigare?
Ringspärrnyckeln med fyra storlekar i en är också gott att finna!
Dessa typer av trådar gillar jag, alltid lika intressant.
Verktyg.
HILTI TE-7-C borrhammare:
Senast idag så fick den där jobba hårt när den borrade sig igenom en husvägg där det låg gråsten i grunden.
Dessutom kan man byta ut chuckdelen på den till en chuckdel för vanliga borrar och bitshållare. Grymt bra när man behöver större kraft än skruvdragaren. T.ex. borra sig igenom en trästock.
"Slutligen skulle de va roligt att se vad ni använder för arbetsvästar eller dyligt."
Mina nya arbetsbyxor (firman har använt Fristad Fas 2 fram tills för någon vecka sen). Fast missnöjd på vissa punkter, medans nöjd på andra. Dubbelhlöstret sitter helt åt helv*** på dessa byxor! :[img size=180x180]
www.ekmpowershop12.com/ekmps/shops/hallf...ges/150013809900.jpg
[/img]
Men Feinen låter ju så in i helv*** mycket! Om man inte råkar ha hörselskydd på sig (vilket händer allt mer sällan sen man slutade gå på installation), så börjar ju hela skallen värka.
Jag använde den på ett kontor för att kapa upp en liggande stålregel för att kunna komplettera med några apparatrr längre ner. Kvinnan som satt i kontoret bredvid var inte nöjd Men det gick otroligt bra att kapa innuti väggen tack vare vinkeln på bladet och möjligheten att kunna snurra runt det på fästet
Har börjat använda mig om Jobmans verktygsväst nu, måste säga att det är helt klockrent, får med alla verktyg man behöver och hänger alltid redo i servicebilen...
David olsson skrev: Har börjat använda mig om Jobmans verktygsväst nu, måste säga att det är helt klockrent, får med alla verktyg man behöver och hänger alltid redo i servicebilen...