- Tack mottaget: 7
Fluxio
Elbranschens mötesplats
Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.
Jonas Gahlin skrev: Vad är lönen? Jag har hört flera olika svar. Allt från 25000 - 50000 nok i månaden. Hur mycket skatt och till vem betalar man om man är skriven i Sverige men jobbar i Norge? Hur många timmar måste man gjort för att söka fagbrev? Jobbar någon i Norge som kan berätta hur det är där?
Nino Vojvodic skrev: och har nöjdast anställda.
| Elinstallatör ABL | ||
| Det jag skriver är mina egna tankar och funderingar... | Inte säkert att allt stämmer till 100% |
Nino Vojvodic skrev: Tjena Johan.
Jag vet inte varför du är så sur på oss? Du har aldrig haft möjligheten att jobba för oss. Om anledningen är något annat, så får du gärna ta direkt kontakt med mig så ska jag hjälpa dig ur problemet. Men vi kan inte garantera jobb till alla. Konkurransen är svår och många vill Offshore.
Du skriver att vi bytte namn från Alfaman pga rykte? Det är självklart fel Johan. Vi bytte namn för att markera att vi har fusionerat med ett annat bolag. Vi tog över många merkantila tjänster där namnet Alfaman inte passade in (sjuksköterskor och liknande). Därför tog vi ett nytt namn som passade bättre än Alfaman. Vi är även stolta över vårat tidigare namn(alfaman) och här därför länkat www.alfaman.no till våran hemsida. Många elektriker känner till Alfaman namnet, därför ser vi till å behålla trafiken från tidigare goda rykten.
Vi är ett svenskt-ägt företag som har gett över 1000 svenska elektriker jobb i norge. Både offshore, onshore och på byggprojekt. Idag har vi över 200 svenska elektriker på uppdrag hos 80 olika kunder. Alla har sin personliga bemanningsagent som verkligen tar hand om sina kandidater . Eftersom jag är svensk själv, så vet jag vad det handlar om att jobba i ett annat land.
Ta kontakt med oss, så kan du få prata med en av killarna ute på projekt eller offshore, så får du se varför vi levererar bättre folk, är störst på elektriker, och har nöjdast anställda.
Nino Vojvodic
VD - Hamilton People
För dig som vill söka dig till Norge --> Registrera dig här
Du kan också följa oss på face, twitter och blogg.
www.hamiltonpeople.no
| Elinstallatör ABL | ||
| Det jag skriver är mina egna tankar och funderingar... | Inte säkert att allt stämmer till 100% |
| Företagare, Elinstallatör | Björks EL i Skellefteå AB |
Kontrollera följande hos det aktuella företaget innan du söker jobb:
- Är företaget medlem i Nelfo? / De seriösa företagen är det. www.nelfo.no/
- Har företaget kollektivavtal? Medlem i El & IT. Då kommer du att få norsk "tarifflön". Är du pendlare, har du rätt till uppehälle (traktamente) fritt levande och resekostnader. www.elogit.no/
- Har företaget pensionsavtal? Det är obligatoriskt i Norge, med minst 2% av lönen.
- Vilka försäkringar har företaget? De skall ha ansvarsförsäkring och måste ha olycksfallsförsäkring på alla sina fast anställda.
- Ger företaget en fast anställning? Då har du rätt till sjuklön, semesterersättning och annat.
Kraven som jobbet ställer på dig:
- Minst 2 år från ECY certifikat är emottaget.
- De sökande måste ansöka om DSB för att utföra elarbeten i Norge. Allt detta måste göras innan arbetet påbörjas. www.dsb.no/no/Ansvarsomrader/EL-sikkerhe...ske-elektrofagfolk1/
- Olika andra krav som den enskilda firman kan ställa.
Hoppas detta kan hjälpa dem som vill komma till Norge att komma till en seriös aktör.
Lycka till med ditt arbete.
| Företagare, Elinstallatör | Björks EL i Skellefteå AB |
| Elinstallatör ABL | ||
| Elinstallatör ABL | ||