Ja då tar man oskulden här och skriver ett första inlägg, och då måste man ju passa på att tacka för ett underbart forum!
Till saken:
Jag är intresserad av att skruva upp ett 2v uttag på fasaden vid uppfarten (inga konstigheter där), dock skulle jag vilja styra detta uttag från hallen, och därmed styra min motor/kupé-värmare.
Hager har färdiga moduler (typ bet. MEL) Något är dolt för gäster. Vänligen logga in eller registrera dig för att se det. dock är dem till för att monteras utomhus, vid bilen, jag skulle vilja ha den lilla avrese displayen med knappar i hallen.
Fastnade lite för att ha en digital display där man ställer in avresetiden istället för min första tanke där man simpelt sätter in ett litet motorvärmarur liknande Grässlin talento 181 Något är dolt för gäster. Vänligen logga in eller registrera dig för att se det. i hallen.
Dock missar man både att systemet är smart så som att systemet känner av vilken temp det är ute och anpassar tiden för uppvärmning, samt att på ett vanligt motorvärmar ur ställer man in "om hur många timmar" istället för avresetid.
Någon som har några tips på någon bra ide?
Last edit: 24 nov 2011 06:40 by Patrik Christersson. Orsak: Klockan är innan 12:00
Har tyvärr inte sett någon lösning på ditt problem. Men är det hemma hos dig själv kan du kanske helt enkelt köpa en sån där Garo MEL och bygga om den?
GSM känns lite overkill när det är på egna gården tycker jag. För mig är det lätt att alltid dra till med KNX, men i det här fallet känns även det lite overkill, har inte sett några deltagare som har den där avresefunktionen inbyggd så det skulle nog behövas någon form av server som kör den slingan, och då blir det lätt dyrt.
har aldrig provat den själv men kan
denna
vara något för dig? då blir det ingen display inne utan styrs via hemsida (tja har du någon smartphone över kan du väl klistra upp den på väggen ), men har avresefunktionen om jag fattar det rätt, och om du konfigurerar routern rätt kan du ju styra via internet också. Verkar bygga på 1-wire för tempmätning så även om det inte ingår en tempsensor (oklart i specen) blir det inte speciellt dyrt att fixa (kanske 50 kr för komponenten på elfa alt. 150 med färdigt sladdställ om man vill göra det enkelt för sig)