Hej!
Har ett problem med att internetuppkopplingen till värmepumpen ibland hänger sig och man kommer inte åt den med appen. Lösningen varje gång har varit att slå av och på pannan. Kruxet är att man måste på plats då och göra detta(ca 40mil enkel väg)
Har en idé på ev lösning: en plejd gateway som får styra en plejd ctr-01 som får styra en kontaktor som värmepumpen får gå genom, på så sätt kan jag slå av och på från distans. Nån som tycker detta låter vettigt eller har något annan ide?
Tycker det känns lite riskabelt. Har du till att börja med kollat om det finns någon uppdatering av mjukvaran till den? Kanske finns någon fix.
Om inte skulle jag nog hellre se om det går att starta om någon form av nätverkskort i den och som sista utväg göra som du tänker. Kanske även sätta ett schema att den ska slå till en gång om dygnet(endast till, inget av).
Känns nämligen som det kan bli dyrt ifall en plejd får spunk, pannan stannar och allt fryser sönder?
Jupp, det säger att den borde starta om sig själv. Ifall problemet fortsätter så kanske jag köper en uppdaterad internetmodul som ska vara integrerad i displayen.
Routern har jag inställt så den startar om 2ggr i veckan.
Tack för input.