dubbelkontaktor med mekanisk spärr

20 mar 2014 11:00 #1 av tobi
trasig kontaktor för åket för lågfarts sidledsförlytelse på hönan.1 hönig travers.
hej, var och repad på en travers där det var en dubbelkontaktor med mekanisk spärr som var trasig jag löste felet med att sätta dit 2st kontaktorer, gamla och nya lösning var elektrisk spärrade med 21-22 till a1spolen så att när en är intryckt kan den andra inte få matarspännig.

www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=See-All-C...UE+LC2-EC-09&_sop=16
en sån här var trasig så mailade telemecanique och fick i svar
Ersättnig är LC2K0601M7 E:nr 3239014
M7 betyder att spolspänninge är 230V AC
Denna kombination av artikel och lager finns ej! centrallagret =0 på det E:nr 3239014

måste det vara mekanisk spärr eller är det en extra säkerhet.
tycker ni att jag ska försöka fixa fram en såndär kontaktor, nackdelarna är väll att den var extremt bökig att byta på trångt , väldigt litet elskåp och sånt. om det sitter två lösa kontaktorer är det större risk att det byts på service som det ska göra när det är slitna grejjor. + att det är inga standargrejjor.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 mar 2014 17:35 #2 av Torbjörn Forsman
Om kontaktorskåpet utsätts för skakningar kan det vara bra att ha en mekanisk spärr så att inte båda kan slå till samtidigt om skåpet får en kraftig smäll.

Was man sich nicht erklären kann, sieht man als Überspannung an.

21 mar 2014 11:00 #3 av Stefan Ericson
Hej Tobias!
Om man köper en sådan enhet, brukar dom vara monterade på en platta.
Du kan köpa sakerna lösa och bygga ihop det själv. Alternativet köp en fördig och byt spolen till den du vill ha.
Det är ofta som just den mekaniska föreglingen krångla. Jag brukar ta bort den då och bara köra elektrisk föreglig, tills grejerna kommer hem. Som du gjort.

Sidan laddades på: 0.036 sekunder

Senaste foruminlägg