Nope, kanske gjorde jag det lite för knivigt den här gången men förra gången gick det ju så vansinnigt fort så jag tog i från tårna den här gången. Kommer ledtrådar och utzoomningar om ett par felaktiga gissningar till (men jag hoppas förstås på en korrekt gissning istället)
/U
Last edit: 24 okt 2011 19:43 by Johan Ullberg. Orsak: stavar som en kråka
Nu blev det lite jobbigt, Per har ju helt rätt, Peder var ju inne på samma sak, dock inte helt tydligt vad det var han gissade på. Vill gärna dela vinsten men det lär kanske bli knepigt med två parallella bilder. Äh, jag bestämmer att vinsten är delad och att det är den som är snabbast med att ladda upp en bild som för stafettpinnen vidare.
Jag var på möte på ABB igår och i lobbyn till T7/Västerås finns en liten utställning över ASEA/ABBs histora som jag tog bilden från (hoppas det var ok att ta fotot...)
Om jag ska vara helt ärlig så finns det faktiskt en koppling till bus-system ändå (sorry Patrik), jag vet en installation där en knivbrytare liknande denna används tillsammans med en binäringång för att aktivera Hej då & Kom hem scenariot, ganska effektfullt faktiskt!
Johan Ullberg skrev: Om jag ska vara helt ärlig så finns det faktiskt en koppling till bus-system ändå (sorry Patrik), jag vet en installation där en knivbrytare liknande denna används tillsammans med en binäringång för att aktivera Hej då & Kom hem scenariot, ganska effektfullt faktiskt!
/U
Jo sån skulle man ju ha! Eller som ringklocka ute vid entren? :tummeupp:
Jag gick bara på det som jag trodde var ledtråden, och det var ju någorlunda rätt då uppenbarligen Annars hade det nog fått gå några bilder till innan jag hade tagit den. Och som sagt, den brytaren skulle platsa i finrummet....
Så här är mitt första försök då att få till något svårt (vilket tydligen inte är så lätt på detta forum...)