Undrar hur ni som också kör service gör för att få med er alla verktyg och mtrl från bilen till där ni ska jobba.
Alltså säg att ni oftast gör jobb på stora objekt så som skolor, äldreboenden mm där man måste springa runt mycket, blir ju jobbigt om man ska springa fram och tillbaka till bilen 4 vändor för o hämta grejer.
Har löst det idag med en varukorg där jag har lagt ner alla maskiner, sortimentslåda m.m men det blir ju så jäkla tungt o bära runt på skiten speciellt när man måste få med sig kabel och andra grejer också.
Pirra har jag i bilen men så fort man spänt fast korgejäveln på pirran så åker man på ett jobb där man inte behöver ha med sig så mycket grejer men ändå nog för att ha korgen med sig o det blir så omständigt att hålla på o spänna fast och av korgen från pirran 4gg om dagen.
kört service konstant de tre senaste åren, och det blir ett jäkla springande med verktyg och material inte haft någon bra lösning när jag ska på jobb som tar 1-8 timmar.
Dock var jag på en högskola och hade servicen hela sommarn, då hittade jag en kundvagn som jag modifierade och fyllde upp med alla verktyg och vanligaste materialet. Kunde även fästa en stege på den där fram. Synd att jag inte har kvar någon bild på den.
Men det var jäkligt skönt att inte behöva bära något. sen vid dagens slut låste jag bara in den i närmsta elcentral.
Svårt att få till, särskilt om man inte får jobba ifred.
Att man får springa mycket kommer man nog inte ifrån på småjobb. In med installationsmtrl, kabel, stege, batterimaskin, slagborrmaskin, i viss mån verktyg osv....och sen ut med nästan alltihopa igen nån timme senare.
Det jag brukar försöka tänka på är att ta ut saker som jag vet inte kommer att användas mer när jag ska hämta nått under jobbets gång, tyvärr händer det dock att jag måste gå ut efter vissa saker igen om jag tänkt fel
Men oftast sparar jag in många vändor ut till bilen på det sättet.
Jag kör oxå varukorgar (typ Ica), tycker det funkar hyfsat om man har flera.
Har även en öppen verktygslåda från
Raaco
där vanligaste skruv, plugg, klammer samt lite bra och ha grejer som jag ofta väljer speciellt för jobbet. Väldigt nöjd med den :tummeupp:
Har en pirra i bilen som jag sällan använder då jag inte tycker det funkar så bra i trappor eller om det är ojämnt, skulle vara bra med ett snabbt sätt att spänna fast saker så dom inte trillar av. Nån som har ett bra tips här?? Om dom ska lyftas i trappor får dom dessutom inte lastas för tunga heller=nån extra vända.
Såg kille här på forumet(tror jag att det var?) som byggt en egen pirra/verktygsvagn av plywood, men jag har inte lyckats hitta igen den. Har för mig att den såg riktigt genomtänkt ut. Han fick med sig maskiner och förbrukningsmtrl smidigt iaf.
Jag kör en riktig "byggpirra" inget ihopfällningsbart plastaskit, jag har 4st racolådor skruvdragare proppmaskin och "fklåda" småsaker såsom kulodosor, gummitätningar (i en påse) + kabelringar hänger jag på handtagen. Sen har jag allting på pirran, vid dagens slut kör jag ner pirran, lyfter upp den i bilen, spänner fast den. Lyfter ur den nästa dag osv.
Kanske inte är den ultimata lösningen men för mig funkar det