Max en ledare på anslutningsskruv i elcentral?

29 maj 2012 12:27 #1 av Ronnie Lidström
Detta måste ju vara någon slags rekord:

Man har lyckats få fast 5 st 1,5mm² FK på samma grupp i en gammal diazedcentral.

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB
Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

29 maj 2012 12:35 #2 av Markus Ågren
Ja mitt "rekord" jag påträffat är bara 4 st :S :cheer:

Så du tog över rekordet från mig iaf :)

Markus Ågren

29 maj 2012 14:50 #3 av Patrik Hedlund
Haha Oj, kul när det dessutom verkar vara en ledig säkringshållare bredvid (eller om det är du som har rivit det som satt där)

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

06 jun 2012 13:12 #4 av Per Åke Väppling
Hittade elskåp där dom satt 22 jordar/biledare under samma dubbelöverfall (ett med två skruvar)! Alla parter satt fast. På jordskenan fanns det hur många lediga platser som helst. Efter påpekande från mej fick dom åtgärda det. Kanske en lärling som lyckats med bedriften?

06 jun 2012 15:16 #5 av Patrik Hedlund

Per Åke Väppling skrev: Hittade elskåp där dom satt 22 jordar/biledare under samma dubbelöverfall (ett med två skruvar)! Alla parter satt fast. På jordskenan fanns det hur många lediga platser som helst. Efter påpekande från mej fick dom åtgärda det. Kanske en lärling som lyckats med bedriften?

:blink: :blink: :tokig:

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

06 jun 2012 16:31 #6 av Martin
Öppnar man DUC skåp ibland så kan man se rätt så många ledare på samma plint etc.

42

06 jun 2012 20:33 #7 av Magnus
Fan, jag som trodde att ja skulle få va värst nån gång.. Har en polare som bor i ett gammal missionshus, och där har man nån gång under 60-talet trådat om lite i b-rören o skyddsjordat en massa värmegrupper, men jordskenan dög inte så man har lagt alla 18 jordtrådar under samma skruv i chassit på centralen.
Man får väl hoppas att de 3 ryttare med 5 hål vardera som sitter på jordskenan har kommit till efteråt iaf...
Men Per Åke hade visst sett en värre central då.. Ja kanske blir värst om ja hinner o knäppa en bild på polarens central ? :rulla:

-Min titel efter citat av Patrik Hedlund-

Sidan laddades på: 0.087 sekunder

Senaste foruminlägg