Program för att fjärrstyra en dator..

22 jun 2011 10:15 #1 av Pelle Svensson
Jag skulle vilja (på ett säkert sätt) kunna styra min stationära dator hemma från min laptop som jag har i bilen.

Tycker att windows inbyggda funktion funkar lite si sådär.. Jag vill även ha högre säkerhet än bara ett lösenord. Tex att begränsa från vilka IP man kan ansluta. Men eftersom jag har olika IP hela tiden på laptopen så funkar inte detta :(

Någon som har bra förslag?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

22 jun 2011 11:50 #2 av Rikard Ågren
Prova googla på VNC, det bör finnas en uppsjö av bra gratisalternativ

IPn borde ju gå att lösa med nån lösning typ DynDNS

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

22 jun 2011 15:00 #3 av Ronnie Lidström
Jag hade samma problem! Tills jag hittade TeamViewer

Helt klart bästa VNC-programmet som jag provat!

Varje installation av programmet får ett "ID-nummer". Sen kan jag välja vilka ID-nummer som ska kunna ansluta. Man kan alltså ansluta var som helst ifrån (vilket ip-nr som helst) fast ändå begränsa så att bara JAG kan ansluta.

Det funkar också alltid att ansluta (inte som Windows inbyggda som ibland inte går att ansluta till av oförklariga skäl)

Man ansluter som sagt till ett ID-nr. Jag behöver inte heller veta vad datorn har för IP som jag ska ansluta till. Man behöver ej heller rackla med att "forwarda" portar i någon router.

Det finns Appar för både Android och IPhone. Och så kan man fjärrstyra datorer via ett webgränssnitt.

Enda nackdelen som jag ser det är att det går lite långsamt att föra över filer (är antagligen för att datan krypteras)

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

23 jun 2011 13:35 #4 av Pelle Svensson
Tackar! Låter riktigt bra! Ska testa i helgen!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.047 sekunder

Senaste foruminlägg