- Tack mottaget: 8
Fluxio
Elbranschens mötesplats
Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.
| Företagare, Elinstallatör | Björks EL i Skellefteå AB |
Ta gärna kort och lägg upp i kategorin "Showroom" !Johan Ullberg skrev: Ett alternativ som jag gillar är att istället sätta en ledlist, för att få en jämnare ljusspridning. Detta funkar allra bäst om man kan påverka monteringen av smygarna. Jag har gjort så att jag lämnat en springa motsvarande listens bredd och monterat däri, då blir det i det närmaste effekten av indirekt ljus.
Jag har också sett dessa som ska passa direkt i 16mm flexslang. Hade för mig att det var Designlight. Men hittar inte den på deras hemsida.Johan Ullberg skrev: För övrigt såg jag på mässan förra veckan en ledspot som var gjord för att stoppa i 16mm luboflex (vet ej om det funkar med vp också, de demade med lubo). då kan man bara släppa ur röret i smygen så är det klart... Minns tyvärr inte vilken tillverkare det var. Hur bra ljuset var på dessa kanske kan diskuteras (och jag undersökte inte så noggrant)
/U
Ta gärna kort och lägg upp i kategorin "Showroom" !Johan Ullberg skrev: Ett alternativ som jag gillar är att istället sätta en ledlist, för att få en jämnare ljusspridning. Detta funkar allra bäst om man kan påverka monteringen av smygarna. Jag har gjort så att jag lämnat en springa motsvarande listens bredd och monterat däri, då blir det i det närmaste effekten av indirekt ljus.
Jag har också sett dessa som ska passa direkt i 16mm flexslang. Hade för mig att det var Designlight. Men hittar inte den på deras hemsida.Johan Ullberg skrev: För övrigt såg jag på mässan förra veckan en ledspot som var gjord för att stoppa i 16mm luboflex (vet ej om det funkar med vp också, de demade med lubo). då kan man bara släppa ur röret i smygen så är det klart... Minns tyvärr inte vilken tillverkare det var. Hur bra ljuset var på dessa kanske kan diskuteras (och jag undersökte inte så noggrant)
/U
Ronnie Lidström skrev: 50cm kanske? Vi använder aldrig dessa utan klipper av den vid armaturen.
Ronnie Lidström skrev: För att kunna göra en proffesionell installation med VP rör i en
slinga så måste man klippa bort kontakten som sitter fast och skarva
ledarna med skarvhylsor eller löda. Känns lite sisådär att göra detta då
det står klart och tydligt att ingen garanti gäller om man klipper
kabeln. Ni borde erbjuda garanti ändå ifall installationen utförs av en
fackman.
Det har nämligen hänt att kunder har hittat den där lappen och sett att
vi klippt kablarna.. Vi säger ju givetvis att garantin gäller ändå.
Gäller er garanti på armaturerna till oss ändå?
(notis: fetmarkeringen har jag gjort självMattias Laser skrev: Rörande garantin på produkterna som har modifierats kan vi inte svara för.
Vi rekommenderar att man använder skarvsladden/& skarvsladdarna och klipper av denna del.
Inom en snar framtid kommer det även en skarvsladd som är mer anpassad för att kunna löpa i VP rör.
Vet man hur man kopplar LED armaturer, så har man inget problem.
Dock är det många som inte gör på rätt sätt eftersom monteringsanvisningar inte läses.
Med anledning av detta är vi tvungna att formulera oss som vi gjort i bifogad monteringsanvisning.
Vänliga hälsningar
Mattias