Rikard Ågren skrev: 7451160 Mini-T har jag aldrig sett förut. De blir ju perfekt som släpljus på garageporten. Levereras de om 3 st?
Nej.. är singel-pack! Passar bra i garage-smygen som släpljus! Om det är en normalhög port, är det en lite högre port så blir nog spridningen lite för stor. (45°)
Här har vi satt Maxel Pluto med bara 15° spridning (detta är en lite högre port)
Satte spottar idag. Blev Maxel Texas (vit) för att den hade plinten och hållaren rakt upp istället för ut mot sidan. (Passade bättre i pottan). Blev (jag brukar inte svära, men) jävligt bra! Riktigt nöjd faktiskt! Och så använde jag Philips 20 W ljuskällor som motsvarar 35 W.
En fråga bara, satte 10 W möbelspottar i två överskåp som följde med Marbodalsköket.
En ena överskåpet så var det bara tre stycken, d.v.s. 30 W. Satte Eltako dosdimmer till allt som skulle dimras och min. last på den har jag för mig är 40 W.
När jag skulle testa dem så slogs de på för att sedan slockna mjukt. Antar att det beror på för låg min. last?
Såna där 10 W spottar, brukar de vara för max 10 W eller kan man kanske byta till 20 W halogen?
Köket har två små överskåp. Ett ovanför arbetsbänk i köksdelen, ett vettrinskåp på ett helt annat ställe i rummet.
Så därav separat tändning.
Aha, det var bara 20 W min. last. Det är den där dosdimmern jag använt mig av.
Vad skulle det kunna vara för fel om det inte är min. last på dimmern som är felet? Min. last på trafon kanske?
Jag kan först och främst uppdatera denna tråden med att felet var att jag hade kopplat in tändtråden på fel utgång (Höger utgång istället för vänster eller om det var tvärt om).
Sedan fortsätter jag och frågar om någon har något tips på en bra vit downlight som är vinklingsbar och IP44? Ska monteras i badrum.
Halogen 12 V. Även LED kan vara av intresse.