Tips på snygga spottar!

18 jan 2011 20:44 #21 av Ronnie Lidström

Rikard Ågren skrev: 7451160 Mini-T har jag aldrig sett förut. De blir ju perfekt som släpljus på garageporten. Levereras de om 3 st?

Nej.. är singel-pack! Passar bra i garage-smygen som släpljus! Om det är en normalhög port, är det en lite högre port så blir nog spridningen lite för stor. (45°)

Här har vi satt Maxel Pluto med bara 15° spridning (detta är en lite högre port)

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

18 jan 2011 20:48 #22 av Mats Persson
Snyggt

Elinstallatör ABL
Det jag skriver är mina egna tankar och funderingar...Inte säkert att allt stämmer till 100% ;)

04 feb 2011 22:17 - 04 feb 2011 22:18 #23 av Patrik Hedlund
Satte spottar idag. Blev Maxel Texas (vit) för att den hade plinten och hållaren rakt upp istället för ut mot sidan. (Passade bättre i pottan). Blev (jag brukar inte svära, men) jävligt bra! Riktigt nöjd faktiskt! :) Och så använde jag Philips 20 W ljuskällor som motsvarar 35 W.

www.maxel.se/Product.asp?PageNumber=10&Product_Id=447

En fråga bara, satte 10 W möbelspottar i två överskåp som följde med Marbodalsköket.
En ena överskåpet så var det bara tre stycken, d.v.s. 30 W. Satte Eltako dosdimmer till allt som skulle dimras och min. last på den har jag för mig är 40 W.
När jag skulle testa dem så slogs de på för att sedan slockna mjukt. Antar att det beror på för låg min. last?
Såna där 10 W spottar, brukar de vara för max 10 W eller kan man kanske byta till 20 W halogen?

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

04 feb 2011 22:46 #24 av Ronnie Lidström
Är du en sån där gammeldags elektriker som fortfarande sätter halogenspottar? :whistle: B)

Ska du verkligen ha dessa tre stackars möbelspottar på en egen tändning? Varför inte ihop med de övriga överskåp?

Eltako EUD61NPS-400W har bara 20W som minilast.

10W möbelspottar brukar vara stämplade "Max 10W". Enklare då att byta till ovanstående dimmer!

Fil bilaga:

04 feb 2011 22:56 #25 av Patrik Hedlund
Aa, men durå! Halogen is teh shit! :whistle:

Köket har två små överskåp. Ett ovanför arbetsbänk i köksdelen, ett vettrinskåp på ett helt annat ställe i rummet.
Så därav separat tändning.

Aha, det var bara 20 W min. last. Det är den där dosdimmern jag använt mig av.
Vad skulle det kunna vara för fel om det inte är min. last på dimmern som är felet? Min. last på trafon kanske?

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

10 maj 2011 20:34 - 10 maj 2011 20:36 #26 av Patrik Hedlund
Jag kan först och främst uppdatera denna tråden med att felet var att jag hade kopplat in tändtråden på fel utgång (Höger utgång istället för vänster eller om det var tvärt om).

Sedan fortsätter jag och frågar om någon har något tips på en bra vit downlight som är vinklingsbar och IP44? Ska monteras i badrum.
Halogen 12 V. Även LED kan vara av intresse.

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

11 maj 2011 04:50 #27 av Ronnie Lidström
Vinklingsbar och IP44 samtidigt tror jag är omöjligt. Hur ska den kunna vinklas och fortfarande vara tät?

Fil bilaga:

12 maj 2011 16:33 #28 av Robin Strandberg
Satte upp några sånna idag. Dock Gu10er menmen, man kan inte få allt.

www.lumiance-lighting.com/images/stories...gs/SE/064-081-sw.pdf

InsetProSwing.

Projekt & Servicetekniker
Niko Home Control

12 maj 2011 20:54 #29 av Tedd Persson
Hej!
Vi har en snygg, diskret modell som är vitlackerad. Inte så stor heller och passar utmärkt i badrum.
Kolla in www.ledhandel.se/downlights/51-barcelona.html

Försäljning av LED Downlights, ljuskällor och ledstripes på nätet

12 maj 2011 21:02 #30 av Patrik Hedlund

Tedd Persson skrev: Hej!
Vi har en snygg, diskret modell som är vitlackerad. Inte så stor heller och passar utmärkt i badrum.
Kolla in www.ledhandel.se/downlights/51-barcelona.html

Hmm, den där såg faktiskt inte helt fel ut... den ska jag nog överväga. :) Tack!

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Sidan laddades på: 0.066 sekunder

Senaste foruminlägg