Jag skall sätta upp lite armaturer till en liten uteplats på en bygdegård.
Den är 145mm2 med en liten scen, det är tak över hela uteplatsen/dansbanan (takstolar & yttertak, inget undertak).
Det jag är ute efter är allmänbelysning när det börjar mörkna på kvällarna samt två spotlights / strålkastare som skall riktas mot scenen.
Kunden har inga direkta önskemål eller krav så jag är öppen för de flesta förslag.
Någon upp/ner eller enbart upp eller ner ljus på ett par stolpar. och någon spott som lyser på varannan takstol skulle jag nog tyckt var häftigt. Synd att takstolarna inte är större då hade jag belyst de 'Dolt' tex med ett lysrör eller ledstrip mm så att de ligger på den nedre delen av takstolen och lyser uppåt. vill man kan ta och fräsa in de så blir det helt dolt. om du förstår vad jag menar.
Vet de inte vad de vill ha så föreslår idena och förverkliga de. oftast blir kunden nöjdare än vad de trodde det skulle bli. Det är ju trotts allt du som är elektriker och du vet ju mer än de vad som blir snyggt eller inte
Jag gjorde en dansbana för några år sedan. Där körde vi med ljulgransslinga med 15w bajonettlampor. Blev en mysig stämning och lagom med ljus över allt. Hade även varje slinga på en egen dimmer för att få till bra ljusbild på golvet.
Vi spände vajer mellan varje takstol och fäste slingan med buntband.