Någon som känner igen denna armaturen? Fabrikat?

26 jun 2012 18:22 #1 av Patrik Hedlund
En säljare på Ahlsell (som är för lat för att själv registrera sig på fluxio) mailade mig denna bilden och önskade att jag la upp den här i hopp om att någon skulle känna igen den. Information om den är önskat, t.ex. fabrikat och modell.

Någon?

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall
Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

26 jun 2012 18:27 #2 av Ronnie Lidström
Antar att det inte står nåt på den och att det måste vara en exakt likadan?

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

26 jun 2012 18:32 - 26 jun 2012 18:34 #3 av Patrik Hedlund
Ja, antagligen. Jag vet inte bakgrunden till detta alls, men troligtvis så står det väl inget på den eller så sitter den kanske väldigt svårt till så att elektrikern helst inte vill lägga tid på att både klättra upp och kolla för att beställa och sedan igen dit och byta/komplettera.

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

27 jun 2012 07:18 #4 av David R
Svårt att säga vad det är för fabr. Vet man inte bakgrunden om vart den är köpt finns det ett stort antal leverantörer att gå igenom. Vi har över 2 hyllmeter med produktkataloger från olika armaturtillverkare/leverantörer.

Är den köpt via el-gross minskar ju antalet rätt kraftigt, men är den vald av arkitok, eller jag menar arkitekt så har man att göra för att hitta rätt fabrikat.

Behörig ingenjör inbrottslarm
Elkonsult
Teknikgalen

27 jun 2012 08:33 #5 av Markus Ågren
Ja det där blir en liten svår nött att knäcka.

Som sagt det finns bra många levernatörer, men om det finns ungefärlig års modell? Finns det ingen beteckning på skenan, det kan ju vara sån tur att det är samma leverantör:)

Markus Ågren

27 jun 2012 10:10 #6 av Tobias Karlsson
Varför inte bara ta en stege och kika på lampan för? Måste ju vara lättare än att bara gissa sig fram till model genom en bild...

/Linjemästare Karlsson

Sidan laddades på: 0.092 sekunder