SAMLING: Felmeddelanden vid programmering utav KNX

21 apr 2018 18:06 #1 av Patrik Hedlund
När man försöker ladda in individuell address och/eller applikation i ETS så dyker det ofta upp felmeddelanden.
Tänkte att man i denna tråden kan skriva in felmeddelanden och vad lösningen var när man stöter på dom så kan det hjälpa någon annan vid ett senare tillfälle.

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

21 apr 2018 18:11 #2 av Patrik Hedlund
"Apparatens address programmerades framgångsrikt, men den slutgiltiga kontrollen misslyckades. Kontrollera topologin! Programmeringsknappen (LED) kan behövas stängas av manuellt!"

Lösning: När jag testade koppla in ett annat USB-gränssnitt så funkade det utmärkt! Bägge USB-gränssnitten var Schneider Electric och hade individuella addressen 15.15.250.

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

21 apr 2018 20:22 #3 av Rikard Ågren
Jag har använt Siemens OCI702 och programmerat hundratals apparater på en mängd olika linjer och områden och kan inte minnas att jag någonsin haft problem. Ibland kan en apparat trilskas, och det löser man oftast med att göra en full download av applikationen.

Ett mycket bra gränssnitt. Det har dessutom inbyggd strömförsörjning på 80mA som man kan aktivera och därmed enkelt programmera apparater på kontoret utan att fippla med en extern strömförsörjning.

www.downloads.siemens.com/download-cente...sset&id1=A6V10455849

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

22 apr 2018 20:20 #4 av NIklas

Rikard Ågren skrev: Jag har använt Siemens OCI702 och programmerat hundratals apparater på en mängd olika linjer och områden och kan inte minnas att jag någonsin haft problem. Ibland kan en apparat trilskas, och det löser man oftast med att göra en full download av applikationen.

Ett mycket bra gränssnitt. Det har dessutom inbyggd strömförsörjning på 80mA som man kan aktivera och därmed enkelt programmera apparater på kontoret utan att fippla med en extern strömförsörjning.

www.downloads.siemens.com/download-cente...sset&id1=A6V10455849



Har sett det gränssnittet innan, och det verkar riktigt smidigt. Var har ni köpt/beställt det ifrån?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

22 apr 2018 20:27 #5 av Rikard Ågren
Går att köpa direkt av Siemens eller via grossist

Hade tidigare ett gränssnitt från Weinzierl och det strulade ofta vid programmering

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

23 apr 2018 18:26 #6 av Marcus Johansson
Har testat gränssnittet och kan verkligen rekommendera det!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.060 sekunder

Senaste foruminlägg