Är Lernia en bra skola?

17 aug 2020 22:04 #1 av Henrik johnson
Hejsan! gått i tankarna att bli elektriker i över 3 år men inte riktigt tagit steget, jobbar just nu på mitt första jobb (Ica maxi)

Jag bor i Stockholm, och det verkar som att jag endast är berättigad för en elektriker utbildning i just Stockholm. Så jag undrar om de är någon som har gått på lernia och tycker att de är en bra skola, om inte så kan jag gärna ta rekommendationer. Planen är att söka så fort som möjligt då jag är bra sugen på att komma in i branschen.

Jag är 21 år gammal och kan endast gå vuxenutbildningar, så vanligt gymnasium är tyvärr inte ett alternativ.

Mycket tacksam skulle jag vara för svar - Joe

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

14 sep 2020 21:05 #2 av Michell Martic
Hej Henrik,
Nu får du sent svar, men än dock ett svar.
Gällande om Lernias elektrikerutbildning är bra eller ej är det nog du själv som avgör. Jag gick själv den vägen för att bli elektriker. Sen fick man mersmak och läste massa annat därefter. Men det var min ingång i elbranschen, och jag har aldrig haft problem med anställning och alltid trivts med att gå till jobbet.
Men vad jag menar om i fall det är en bra utbildning, att det beror på dig, det är för att informationen för att bli en bra elektriker definitivt kommer finnas till hands. Det är du själv som avgör hur mycket av denna information du vill ta till dig.
Önskar dig lycka till, och återkoppla gärna hur du valt att gå vidare.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.036 sekunder

Senaste foruminlägg