äldre installationstestare

09 okt 2020 12:04 #1 av Christian D.
Har en lite äldre metrel nämligen modell eurotestAT 3101.

Den har ju det mesta om jag förstått men enligt elma så behöver man den nyare 3152 eller 3155 för att kunna testa laddstolpar.

varför duger inte min 3101 till det? den klarar ju jfb typ AC, A, F, B och B+ tror jag det var. eller om det var F+. kommer inte riktigt ihåg. kan kolla senare o redigera inlägget.

är detta ngt problem? behöver man verkligen köpa en ny? är ju bara 5 år sedan jag köpte 3101 och de är ju ganska dyra om man skall köpa ny vart 5 år.

Ngn som vill flika in med åsikter är jag tacksam.

Behåller gärna min "gamla relik" då jag trivs med o tycker att den fungerar ypperligt.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

13 okt 2020 06:19 - 13 okt 2020 06:19 #2 av Filip
Svar från Filip i ämnet äldre installationstestare
Det är inte så att du ska använda deras: A1532?
Tänkte att din testare kanske inte kompatibel med den?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

15 okt 2020 00:05 #3 av Christian D.
hade inte tänkt att köpa A1532.

Och som jag nu har förstått det så är det väl den enda anledningen till att köpa den nya är om man tänkt använda A1532, såvida man inte tycker det är värt över 20 000 at få en touch skärm.

är tydligen några filter i vissa laddstolpar som 3101 inte klarar av ( filter mot dc läckströmmar om jag fattat rätt) men känner väl som så att om man besikta dessa laddstolpar så kan man lika gärna köpa ngt dedikerat instrument för det. verkar också finnas sådana som är kompatibla med olika installationstestare. avvaktar o ser vad som händer.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.037 sekunder

Senaste foruminlägg