Materialpriser (påslag) ut till kund

08 nov 2012 20:25 #41 av Janne Larsson
Om dom kunde få tag på samma material/apparater som jag skulle kunde tänka mig att arbeta med billigare från annat håll så lät jag dom köpa det själva. För min del spelade det då ingen roll.
Jag dök dock aldrig på själv att exakt samma sak var billigare/samma pris för kund från what ever som då jag handlade från grossist, i synnerhet inte hide-a-lite grejer.
Har du dyr grossist kanske?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

08 nov 2012 22:27 #42 av Henrik Eriksson
De gånger kunden velat köpa materialet själv så har man ju inget garantiåtagande på produkten om den skulle gå sönder eller orsaka ett fel. Då får ju kunden anlita mig igen och plocka ner den, sen skicka den, få en ny, be mig igen att montera den. Så då brukar de låta mig sälja och få lägga på mitt påslag. Samma sak om de ska beställa brytare och uttag. Missar de något eller får rest så får jag åka dit en gång till. Eller om de ändrar sig på vägen så blir det omständigt att byta produkter mot andra.

Så lägg fram fördelarna varför du ska få sälja och vad de som kund har för trygghet i det. Kanske inte kan lägga på 50% men kanske 20-25 %.
Följande användare sa tack: David olsson

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

09 nov 2012 07:28 #43 av Janne Larsson

Henrik Eriksson skrev: De gånger kunden velat köpa materialet själv så har man ju inget garantiåtagande på produkten om den skulle gå sönder eller orsaka ett fel. Då får ju kunden anlita mig igen och plocka ner den, sen skicka den, få en ny, be mig igen att montera den. Så då brukar de låta mig sälja och få lägga på mitt påslag. Samma sak om de ska beställa brytare och uttag. Missar de något eller får rest så får jag åka dit en gång till. Eller om de ändrar sig på vägen så blir det omständigt att byta produkter mot andra.

Så lägg fram fördelarna varför du ska få sälja och vad de som kund har för trygghet i det. Kanske inte kan lägga på 50% men kanske 20-25 %.


Ja..precis, just denna aspekt måste man ju lägga fram till kund samt även tala om att även om det går för dem att reklamera till deras inköpsställe så kan det ta en jävla tid medans man som elfirma oftast kan hämta ny produkt hos grossist samma dag (eller vid leverans från fabrik 2-3 dgr topp).

Jag körde 20% påslag rakt av på mitt inköpspris.....om det var något riktigt svindyrt eller stora mängder som köptes genom mig så gick jag lägre.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

09 nov 2012 19:17 #44 av David olsson

Henrik Eriksson skrev: De gånger kunden velat köpa materialet själv så har man ju inget garantiåtagande på produkten om den skulle gå sönder eller orsaka ett fel. Då får ju kunden anlita mig igen och plocka ner den, sen skicka den, få en ny, be mig igen att montera den.


Jag fick göra detta senast idag med en pax-fläkt, med resa och tid blir det en dyr fläkt....

Sjöhaga EL AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.028 sekunder

Senaste foruminlägg