Uppstart elfirma

10 dec 2020 13:10 #1 av Victor Erlandsson
Hej!
Jag går i tankarna om att starta egen elfirma. Jag läser in auktorisation AL för tillfället och är nästan klar. Jag hade tänkt att starta upp i början av nästa år. Hur har ni som har startat eget gjort med tanke på att marknadsföra era företag för att få igång dom? Jag har jobbat i 5,5 år nu inom både installationselektriker/serviceelektriker och industrielektriker. Målet med företaget är att själv kunna jobba 100% med det och har inga planer just nu på att anställa fler i framtiden. Vad var svårast/lättast i era uppstarter?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

10 dec 2020 16:54 #2 av elmont
Svar från elmont i ämnet Uppstart elfirma
Att få framtida kunder att förstå varför dom ska anlita just dig. Du måste framstå som ett lite bättre alternativ än den som dina framtida kunder anlitat tidigare, för man byter ju inte "leverantör" utan orsak.
Följande användare sa tack: Victor Erlandsson

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

16 dec 2020 17:42 #3 av Anders Thuvesson
Svar från Anders Thuvesson i ämnet Uppstart elfirma
Hallå!

Jag kickade igång firma 2008, parallellt med anställning som skiftelektriker på industri. Eftersom jag jobbade skift fanns det "mera tid" att jobba extra vid sidan av och eftersom jag var anställd av industrin fanns heller inga lojalitetsproblem som om man är anställd av en elfirma.
Jobbade "bredvid" i ca 9 år innan jag klev av och blev egen på heltid.
I början var de små "skitjobb", någon kväll i veckan, sedan flera kvällar i veckan, sedan alla kvällar i veckan samt helger.
Rykten tenderar att gå snabbt, iallafall på orten där jag bor och verkar. Har man sedan klarat sej från några större tabbar och klagomål, så rullar det på. Nu ca 3år efter heltid som egen , har jag jobb så det räcker och blir över.
Enda reklam är lite loggor på egna kläder. Sponsra de lokala idrottsföreningarna med några tusen, så rullar det snart på är min erfarenhet.
Följande användare sa tack: Victor Erlandsson

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

16 dec 2020 21:23 #4 av Victor Erlandsson
Okej :cheer:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.034 sekunder

Senaste foruminlägg