Kliva in i nån annans bolag

15 okt 2018 21:05 #1 av Billan
Hej hej hallå. För nån månad sen så avslutade jag min anställning för att plugga klart min ABL som jag lagt åt sidan pga. Jobb och fritidsintressen. Planen är att starta upp eget och stå på egna ben.

Har nu fått ett erbjudande av min pappa som drivit ett bolag i mark- och anläggningsbranschen i cirka 30 år om att ”kliva in” där och köra en el-sida i bolaget på egen hand. Separata konton, redovisningar osv osv. På så sätt skulle jag ”slippa harva på” så mycket i början, som han sa, för att bygga upp förtroende hos grossar, myndigheter, bilfirmor etc etc. jag själv tycker det låter som en kanonbra idé och ska väll sitta ner tillsammans med min far och han ekonomiansvarige och prata igenom förslaget ordentligt innan vi spikar nåt.

Men jag undrar lite va tycker ni om idén? Bra eller anus? Är det bättre att starta upp eget AB på direkten och köra från noll eller ska jag nyttja detta erbjudande?



Billan

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

16 okt 2018 06:28 #2 av Marcus Lundström
Separera verksamheterna i olika bolag är det bästa. Antingen enskild firma, eget bolag eller dotterbolag till farsans firma.
Följande användare sa tack: Billan

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.036 sekunder

Senaste foruminlägg