Dammsugare?

04 mar 2011 15:11 #1 av Patrik Hedlund
Är det någon som har tips på någon bra "handdammsugare" eller dyl?
Köpte en handdammsugare idag, men när jag läste i bruxet så stod det ju självklart att man specifikt inte fick dammsuga upp betongdamm. Så den blir det till att lämna tillbaka.

Cheferna vill trycka på mig en riktig dammsugare med slang och hela härligheten, men en sån vill jag helst inte ha på grund av platsen den skulle ta i bilen. Jag skulle bli galen. Så vad har ni för städutrustning och har ni något tips?

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

04 mar 2011 16:29 #2 av Mats Persson
Svar från Mats Persson i ämnet Dammsugare?
Se till så att någon annan städar :)

Elinstallatör ABL
Det jag skriver är mina egna tankar och funderingar...Inte säkert att allt stämmer till 100% ;)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

04 mar 2011 18:12 #3 av Ronnie Lidström
Svar från Ronnie Lidström i ämnet Dammsugare?
Småjobb brukar jag låna en sop+sopskyffel av kunden. Är det större jobb så är det antingen nån annan som städar, eller så tar man dit en riktig dammsugare. :tummeupp:

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

04 mar 2011 18:59 #4 av Rikard Ågren
Svar från Rikard Ågren i ämnet Dammsugare?
Dammsugare vad är det? Jag har en sop och skyffel i bilen

Ta emot dammsugaren Patrik, konstatera att den inte ryms, gå sedan upp på kontoret och förklara att du behöver en större (NY) bil för att rymma den alternativt byta till en mindre handdammsugare :tummeupp: Det blir en win-win situation

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

25 mar 2012 21:15 #5 av Per Åke Väppling
Svar från Per Åke Väppling i ämnet Dammsugare?
Jag har en De Walt som går både på 230 och skruvdragarns batteri, inte allt för skrymmande och kan även suga vatten. Den följde med i ett kit med skruvdragare och ficklampa, verkar inte finnas nu...

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

26 mar 2012 12:22 #6 av Tobias Karlsson
Svar från Tobias Karlsson i ämnet Dammsugare?
Annars har ni väl ett förråd ni kan ställa dammsugaren på när den inte används?

/Linjemästare Karlsson

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

26 mar 2012 15:48 #7 av Martin
Svar från Martin i ämnet Dammsugare?
Efter lite påtryckningar så har vi fått upp en Ny Dewalt slagborr med dammsugare! Dvs en redig dammsugare som går på batteri!

Den är super! Lite bökig om man ska borra närma trånga utrymmen men annars är den kanon! Tycker den har väldigt bra slag och batteritid. Väger lite och är lite klumpig men ändå inget som jag tycker känns tungt att använda en hel dag. Dammsugaren går att koppla bort helt och det är smidigt att både tömma dammsugaren och att byta batteri. Maskinen blir väldigt liten utan dammsugaren på. Varför man nu skulle vilja plocka bort den?

Jag går väldigt sällan numera och städar efter mig blir ju knappt något att städa mer än lite kabel snuttar på sin höjd. Ja jag har använt den i en klädbutik mm i taket och har borrat mängder med hål och jag gillar den!

Kan inte annat än rekomendera den!

42

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.034 sekunder

Senaste foruminlägg