Ska jag gå med i EIO?

25 maj 2011 13:57 #1 av Pelle Svensson
Jag är en färsk egenföretagare. Jag har alltså inga anställda överhuvudtaget!

Är det värt för mig att gå med i EIO? Eller är det mest för större företag?

Vad får man för pengarna?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

25 maj 2011 18:24 #2 av Ronnie Lidström
Jag har ingen aning om vad det kostar för en "ensamskuttare" att vara med i EIO. Men jag tror avgiften är baserad på hur många anställda man är samt omsättning? Kanske nån annan har bättre koll på.

Det är rätt bra rabatter på om du ska köpa bil, drivmedel, mobilteleabb, försäkringar osv.. Och så är det en trevlig fest varje år på årsmötet. :tummeupp:

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

25 maj 2011 18:59 #3 av Pelle Svensson
Hum ok! Låter ju bra! Får ringa EIO och fråga vad det kostar!

26 maj 2011 09:21 - 26 maj 2011 10:28 #4 av Jörgen Wikström
Hej Pelle
Tycker att du tar kontakt med någon av våra företagsrådgivare ute i landet så skall dom hjälpa dig med dina frågor.
Du finner oss på www.eio.se .

Som Ronnie säger så finns flertalet avtal om olika förmåner att tillgå vid ett medlemskap. Medlemskapets kostnader är ofta insparad om man tar till vara på möjligheten att använda våra rabattavtal och andra hjälpmedel som mallar, litteratur och avtal.

Jörgen

Fil bilaga:
Jörgen Wikström
Fil bilaga:
Företagsrådgivare

21 aug 2011 21:08 #5 av Mats Persson
Svar från Mats Persson i ämnet Ska jag gå med i EIO?
Gick du med?
Vad kostade det för dig att vara med isåfall?
Skulle också vilja veta mer om förmånerna för en enmansfirma...

Elinstallatör ABL
Det jag skriver är mina egna tankar och funderingar...Inte säkert att allt stämmer till 100% ;)

27 aug 2011 20:20 #6 av Pelle Svensson
Har inte hänt mycket alls på den fronten! :whistle: Ska ringa EIO samt snacka med en konkurrent/kollega i branschen som just gått med och höra vad han har att säga om saken!

27 aug 2011 20:32 #7 av David olsson
Svar från David olsson i ämnet Ska jag gå med i EIO?
Raportera här när du kommer fram till nått, har också funderat på om jag skall gå med eller inte sen jag startade. Är lite nojjig att det bara blir yterligare en fast månadskostnad, tycker inte man gör annat än betslet massa avgifter till höger och vänster :)

Sjöhaga EL AB

06 sep 2011 14:02 #8 av Jörgen Wikström
Det är roligt att Ni är intresserade av att bli medlem i EIO.

Vad det gäller kostnaden för ett medlemskap beror lite på företagets storlek och verksamhet.
Kostnaden för medlemskapet räknas lätt hem om man är en duktig och aktiv medlems som använder våra rabatter och förmåner inte minst på drivmedel, försäkringar bilförsäkringar och utbildningar.
För en ensamskuttare är det oslagbart att vara med i EIO för Ni kan aldrig förhandla samma priser som vi gör åt alla våra c:a 2600 företag runt om i Sverige.

Riktmärket kan man säga är 5-6000:- för ren medlemskap men räknar man av de rabatter som följer med brukar kostnaden bli 1-3000/år

Hör av er till våra rådgivare för en mer exakt beräkning.

Fil bilaga:
Jörgen Wikström
Fil bilaga:
Företagsrådgivare

11 nov 2011 22:21 #9 av Mattias
Svar från Mattias i ämnet Ska jag gå med i EIO?
Pelle har du gått med än?
Vill oxå veta om det är värt att gå med?

15 nov 2011 22:28 #10 av Pelle Svensson
Nej jag har inte gått med. Det "rann ut i sanden" som det brukar heta. Har haft så fullt upp med annat (Har inte ens haft tid att hänga här :S )

Men jag har väl egentligen ingen anledning att inte gå med.. Har som sagt bara inte blivit av.

15 nov 2011 22:49 #11 av Richard
Svar från Richard i ämnet Ska jag gå med i EIO?
Hur mycket är det i rabatt på soppan?

Övertyga mig att gå med...

Har 5 anställa + mig själv. Vad vinner jag på att betala 12.000 kr per år (plus moms antar jag)

17 nov 2011 12:50 #12 av Jörgen Wikström
Hej Richard
Jag tycker att du tar kontakt med mig eller någon annan på EIO så får vi titta på just ditt företag och hur det ser ut hos Er.

På rak arm så brukar det inte kosta något i slutändan om man låter oss hjälpa till med att utnyttja våra avtal på alla de leverantörer som passar in på din verksamhet.

Vidare så får man massor av tipps, mallar m.m som man annars skulle sitta själv och knåpa ihop, nu kan man i stället utföra fakturerat arbete på dessa timmar.

EIO som organisation ger en enkel och bra möjlighet för en god affär.

Jörgen

Fil bilaga:
Jörgen Wikström
Fil bilaga:
Företagsrådgivare

Sidan laddades på: 0.053 sekunder

Senaste foruminlägg