Förvara rör/lister i bilen.

07 nov 2017 17:51 #1 av müssli
Hello!
Nu har jag tröttnat på böjda VP-rör och letar efter någon slags tub att sätta fast på takräcket. Idag har jag VP-rören inne i kupén på min Caddy och de får inte plats utan att böjas som bilbågar.
Rörläggaren har nåt typ 150-rör men det slokar och blir inte så snyggt. Jag har sett tuber/rör i aluminium som ser bra ut, var kan man hitta det? Eller har ni löst det på annat sätt?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

07 nov 2017 18:02 - 07 nov 2017 18:02 #2 av Joel Ingolf
Vi använder dessa rörboxar från Thule, funkar riktigt bra!
Följande användare sa tack: müssli

07 nov 2017 18:03 - 07 nov 2017 18:04 #3 av Lars Sundbom
Till min förra bil, en Peugeot Partner, köpte jag ett grått 110 PP avloppsrör, ett ändlock och en renslucka och byggde ihop det. Drygt tre meter långt och sen upp på takräcket infäst med rörbyglar och vingmuttrar. Funkade klockrent och min anställda har nu den bilen och han är jättenöjd. Dessutom kostade kalaset en spottstyvel i jämförelse med att köpa ett färdigt kit med samma delar.

07 nov 2017 18:38 #4 av müssli

Lars Sundbom skrev: Till min förra bil, en Peugeot Partner, köpte jag ett grått 110 PP avloppsrör, ett ändlock och en renslucka och byggde ihop det. Drygt tre meter långt och sen upp på takräcket infäst med rörbyglar och vingmuttrar. Funkade klockrent och min anställda har nu den bilen och han är jättenöjd. Dessutom kostade kalaset en spottstyvel i jämförelse med att köpa ett färdigt kit med samma delar.

Jag tror det är de rören jag har sett som liksom hänger eller kroknar efter ett tag. Jag har tyvärr inte särskilt långt mellan takräckena. Eller finns det något styvare rör som inte mjuknar?

07 nov 2017 21:49 #5 av Torbjörn Forsman
Jag undrar om inte de bruna markavloppsrören är lite styvare än grå inomhusavloppsrör.
Markavloppsrören finns numera både av PVC och PP, har dock aldrig själv känt på något PP-rör.

Was man sich nicht erklären kann, sieht man als Überspannung an.

Sidan laddades på: 0.045 sekunder

Senaste foruminlägg