För att få ut det mesta av fluxio.se. Använd rätt webbläsare!

14 jul 2011 08:06 - 14 jul 2011 08:07 #1 av Ronnie Lidström
...använd helst inte Internet Explorer!

Flera funktioner funkar inte som det ska, sidan kan se lite konstig ut osv.

ALLA (som jag provat) andra webbläsare funkar helt utan problem!

Om ni "måste" använda IE och ni har problem med att vissa saker inte funkar så kan ni visa sidan i "kompabilitetsläge". Detta gör man genom att klicka på symbolen som ska föreställa en trasig sida. Finns till höger i adress-fältet (den syns bara då man är inne på en sida som IE inte är kompatibel med.. dvs det flesta sidor)



Efter man aktiverat detta "kompabilitetsläge" så funkar alla funktioner som de ska. Men sidan ser dock konstig ut.

Vet inte vilka versioner av IE det är problem med. Skriv gärna i denna tråd vad ni använder för webläsare och om ni har några problem!

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB
Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

14 jul 2011 17:37 #2 av Patrik Hedlund
Jag kör IE9 och har problem med att jag inte kan ladda upp bilder eller använda smiles (utan att själv skriva dem), fast det löste sig nu med "ditt" knep.

Jag ska börja använda Chrome... nån gång.

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

14 jul 2011 18:57 #3 av Per Wendt
Håller med Patrik, jag kan ladda upp men inte infoga bilder med IE ver.9, det blir bara "klickbara miniatyrer".
Kör "Firefox" efter Ronnies rek, då funkar allt.

På internet i övrigt kör jag Internet Explorer ver.9 bara för att jag är gammal och envis...

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

14 jul 2011 19:05 #4 av Patrik Hedlund

Per Wendt skrev: På internet i övrigt kör jag Internet Explorer ver.9 bara för att jag är gammal och envis...

Ja och jag kör det för att man har kört det sedan första datorn -99 och har alla sina inställningar och känner till funktionerna osv.

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

14 jul 2011 20:08 #5 av Bo Siltberg
Du är ju ung Patrik och torde inte ha några svårigheter att lära om till att använda en riktig webbläsare. Ta nu och klicka här: www.firefox.se/

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

14 jul 2011 21:15 #6 av Ronnie Lidström
Patrik: Har du provat uppdatera till senaste IE? Kanske funkar bättre då? Internet Explorer 10

Är dock bara i betastadie ännu.

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.108 sekunder

Senaste foruminlägg