Re: Hur ser det ut i "din" firmabil?

20 okt 2016 18:52 - 20 okt 2016 18:54 #141 av Patrik Hedlund
Håller på att fixa till nya bilen. Det är en hel del till att fixa, men så här ser det ut så här långt i alla fall!















//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall
Följande användare sa tack: Electrum

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 okt 2016 20:16 - 11 jun 2017 11:41 #142 av Lars Blomkvist

Patrik Hedlund skrev: Håller på att fixa till nya bilen. Det är en hel del till att fixa, men så här ser det ut så här långt i alla fall!

....
//Patrik

Exakt som jag skulle gjort OM vi hade haft dubbla sidodörrar. Snyggt jobbat, men ser inga ledlister i taket :lol:

Den som inte söker finner inga svar :) ibland

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 okt 2016 20:54 #143 av Patrik Hedlund
Tackar! Ja, dubbla skjutdörrar är obeskrivlig bra!

Haha Det kommer, det kommer! ;)

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

13 nov 2016 09:42 - 13 nov 2016 09:42 #144 av Rikard Svensson
Firmabilsporr :tokig:

Snyggt och prydligt Patrik :tummeupp:

Behörig Ingenjör - Inbrottslarm

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

10 jun 2017 21:12 - 11 jun 2017 11:43 #145 av Niklas Sjostedt
Hej, jobbade i en annan branch som resande tekniker och fick chansen att speca en bil helt själv.
Var lång tid bakom men jag var jäkligt nöjd med resultatet.

Mercedes Vito 160 hkr med automat och 3 sits soffan.









































Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

11 jun 2017 16:24 - 11 jun 2017 16:26 #146 av Odd Hedberg
Ingen brandsläckare - och ingen ögondusch? Det är krav i våra.

(Och ingen hjärtstartare heller...)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

29 okt 2018 18:51 - 29 okt 2018 18:53 #147 av Ronnie Lidström
En av våra senaste servicebilar. Bilderna är ett år gammal nästan så han har hunnit fixa till lite mer sedan dess. Hängt upp trappstegen i taket t ex.









Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB
Följande användare sa tack: Patrik Hedlund

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

07 nov 2018 19:19 #148 av Billan
Ingen som kör i en 5-sitsig bil?, typ transporter, traffic, vivaro etc. (ej pickup)

Hur ser era förvaringslösningar ut?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

30 nov 2018 13:27 #149 av Eric Zimmerman
Jag kör en fiat talento 2016 - Jag tycker att bilen är väldigt bekväm för mig - passar allt jag behöver för arbete. Som fordonsenhet har jag hyllor av Sortimo: https://www.mysortimo.se/sv_SE/produkter/fordonsinredning . Jag tar en bild av min bil senare och skickar den nu.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

27 jul 2021 20:49 - 27 jul 2021 20:50 #150 av Electrum

Patrik Hedlund skrev: Uppdaterar mina bilder på min servciebil. Har spenderat några timmar på eftermiddagen och gjort en hylla i taket som jag nu kan lägga tomslang på så att jag får bort det från golvet. Dragfjädrarna fick också en plats där (underbart!).
Dessutom så sågade jag till skiljeväggar av formaplywooden jag använde och sätte på hyllorna så att jag fick olika fack för olika fästmaterial, installationsapparater, centralgrejer osv. så nu åker inte allt runt bara och blir en stor sörja.

Har en sak kvar att göra, kopiera Rikards lösningen med borrarna på bakdörren.



Fil bilaga:


...

//Patrik


Hmm, bilderna borta :ohmy:

Jag ska nog (troligen) få den första lite mer riktiga skåpbilen nu strax.
Tänkte skörda lite goda tankar och tips från tråden, samt förhoppningsvis kunna posta bilder från min bil snart.

"Varde ljus"                                                                                 Frilansare med AL
1 Mosebok 1:3

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

27 jul 2021 21:23 #151 av Electrum

Marcus Lundström skrev: Mitt bidrag:





Har du byggt lådorna och upphöjda golvet själv?
Har du några bilder eller tips?

"Varde ljus"                                                                                 Frilansare med AL
1 Mosebok 1:3

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

27 jul 2021 22:40 #152 av Billan
VW Transporter T6.1 -20 ”kombi”

Hade länge sneglat på ett dubbelgolv från Lloyds och slog till efter att jag haft bilen i ca 6 månader. En specialbeställd hylla från Work Systems med Lådor som öppnas bakåt istället för innåt i skåpet. Alla maskiner, sortimentlådor och kablar ryms i stora lådan. Har lite småplock att fixa innan skåpet är komplett :)

Bilagor:
Följande användare sa tack: Patrik Hedlund, Christopher

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 aug 2021 21:21 - 20 aug 2021 21:33 #153 av Patrik Hedlund
Oj, ja bilderna verkar försvunnit!

Härligt! Jag ska faktiskt själv få en ny bil nu i september.
Har nu en VW Caddy Maxi och nästa bil kommer bli en Citroën Berlingo lång.

Här är bilder på inredningen som ska byggas.



//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall
Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

22 aug 2021 17:38 - 22 aug 2021 17:42 #154 av Electrum

Electrum skrev: Jag ska nog (troligen) få den första lite mer riktiga skåpbilen nu strax.
Tänkte skörda lite goda tankar och tips från tråden, samt förhoppningsvis kunna posta bilder från min bil snart.

Japp, så blev det. Nu rattar jag en Nissan e-NV200 , dvs helt elektrisk.

Och jag tänkte försöka låta er följa med på resan när jag sakta men säkert anpassar den till något som kanske kan hjälpa mig hålla lite ordning (jag är grymt kass på det generellt, alla mina bilar brukar bli ett kaos bara några dagar efter städning).

Bilen är begagnad så jag fick den med lite inredning klart.


Såhär ser det ut i sidodörren, här har jag hunnit ta bort två hyllplan i början av mina modifieringar, innan jag kom på att jag borde fotodokumentera! Så det skulle vara två st plan till höger om utdragslådorna, under det översta.


En system edström hållare för trappstege satt i taket, tyvärr har någon skruvat bort den bygel som man hänger stegen i, så det får jag fixa något som funkar.


Och från bakluckan. Hållare för torkpapper och brandsläckare följde med. Jag kanske tar bort dessa, ev byter till en nättare brandsläckare. Den där kommer troligen för det mesta sitta såpass oåtkomligt att det kommer vara försent när jag väl fått fram den.
Det sitter också något underligt skruvat på en av bakdörrarna, nu har jag ingen bild på detta, men det får komma sen.

"Varde ljus"                                                                                 Frilansare med AL
1 Mosebok 1:3
Bilagor:
Följande användare sa tack: Patrik Hedlund

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

22 aug 2021 21:08 - 22 aug 2021 21:09 #155 av Electrum
Nu till nästa steg i transformationen.

Jag hittade detta på en annons

Ett stativ ca 90cm högt och 4 st långlådor (ca 120) av två höjder.
På stativet var bara 3 lådor fastsatta, en låg låda var lös som extra, inkl skenor och allt.
Min första tanke var att bygga dubbelgolv, dvs kapa ner stativet på något vis, och sen trolla.
Men hur jag än vred och vände och mätte så blev det inget bra, jag hade bara fått plats med två höga lådor.
Så till sist bestämde jag mig för detta, jag packade ihop en hög och två låga lådor maximalt, sen kapade jag stativet så lågt som det var möjligt. Ty plåten som skiljer hytt och lastutrymme lutar bakåt, så med ett högt stativ så hade det kommit väldigt långt bak. Och blivit trångt för att öppna de befintliga lådorna samt komma åt något alls från sidodörren.
Såhär blev det:


Här syns det att några cm lägre hade blivit perfekt, ty det blir fortfarande ett par cm glipa mot framväggen. Men det gick ju inte att få lägre ...


Och nu kan man öppna alla lådor här, men de två lägre går inte att ta loss, de hade behövt 1-2 cm till.




Så nu har jag en hög långlåda kvar, kan faktiskt använda den för dubbelgolv, eller något annat. Men just nu stoppar jag, och ska börja fundera på hur jag ska organisera allt utrymme som nu finns.
Jag skulle tacksamt ta emot alla tips. Men jag förstår att det inte är lätt, ty vi alla pysslar ju med olika saker, och har behov av olika prylar och verktyg.
Själv sysslar jag nästan bara med styr samt hyggligt vanlig installationsel i bostäder.

Mina tankar just nu är att använda den inredning som följde med bilen i huvudsak till verktyg etc, och långlådorna jag nu satte in, till material.

"Varde ljus"                                                                                 Frilansare med AL
1 Mosebok 1:3

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 2.556 sekunder

Senaste foruminlägg