Ny firmabil, vilken?

08 jan 2013 21:30 #21 av Richard
Svar från Richard i ämnet Ny firmabil, vilken?

Johan Larsson skrev: tja

kör idag berlingo från -05 och hatar bilen varje morgon jag sätter mej i den eller ska lasta något vid grossisten...

så jag har beställt en MB vito 4x4 kommer i februari har väntat i 4,5 månader då. ska bli så skönt och inte billigt blev det man vill ju inte åka snik utrustad :rulla:

/johan


Kör själv en vito 4 x 4. Lycka till. Ha en bra försäkring och sälj innan motorgarantin går ut. Blir en dyr affär annars. Grym 4-hjulsdrift.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

09 jan 2013 18:37 #22 av Urban Holmlund
Svar från Urban Holmlund i ämnet Ny firmabil, vilken?
Viton kommer väl ut från fabrik färdigbehandlad med rost va??;)

Holmlunds Elektriska

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

09 jan 2013 18:48 #23 av Johan Larsson
Svar från Johan Larsson i ämnet Ny firmabil, vilken?

Richard skrev:

Johan Larsson skrev: tja

kör idag berlingo från -05 och hatar bilen varje morgon jag sätter mej i den eller ska lasta något vid grossisten...

så jag har beställt en MB vito 4x4 kommer i februari har väntat i 4,5 månader då. ska bli så skönt och inte billigt blev det man vill ju inte åka snik utrustad :rulla:

/johan


Kör själv en vito 4 x 4. Lycka till. Ha en bra försäkring och sälj innan motorgarantin går ut. Blir en dyr affär annars. Grym 4-hjulsdrift.


har du haft mycket problem med din? jag har haft vito -09 innan en med V6a och var mycket nöjd hadde nästan inga fel alls var något små skit i början men gick på garantin.

ABL behörig.. bygger värmepumpsanlägggningar. styr regler m.m

VD
ETK-service AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

14 dec 2013 13:21 #24 av Tommy
Svar från Tommy i ämnet Ny firmabil, vilken?
Längesen det skrevs något här men åter till frågan, tips på bilval sökes!
Är för tillfället anställd och har en Berlingo som jag får brottar in grejer i dagligen. Min tanke är att starta eget till nästa år och vill vara ute i god tid med att hitta en bra bil. Har tröttnat på alla gånger man behöver plocka ur grejer för att komma åt klammerpaketen mitt i hyllan.

Åter till frågan: Ni som håller på med lite alla möjliga installationsjobb, vad har ni för bil? Är ni nöjda?

Skulle helst vilja ha någon som man kan gå in i, tanken med större bil är att kunna hålla lite lager i den med tanke på att kunderna ofta kommer på något mer jobb när man ändå är där. Ska tilläggas att där jag bor kan man inte åka till en grossist och hämta vad man behöver, det skulle innebära en halv dagsresa.

/ Tommy

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

14 dec 2013 13:35 #25 av Michell Martic
Svar från Michell Martic i ämnet Ny firmabil, vilken?
Känns som att ett bra hyllsystem är A och O.
Kör caddy i jobb. Den är toppen, men jävligt liten för att ha lager i bilen.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

28 aug 2016 19:46 #26 av Fredrik Å
Svar från Fredrik Å i ämnet Ny firmabil, vilken?
Om ni fick välja idag, Caddy eller Transporter?

Alltid varit sugen på större bil, och gillar idén med mer plats och mer lastutrymme.

Kör en Berlingo idag som är för liten, enkel inredning som inte sväljer särskilt mycket, blir lätt stökigt.
Har kört en Caddy innan med dubbelgolv som då, när jag körde både service och jour, kändes för liten. Var dock väldigt nöjd med hur mycket man ändå fick in ska tilläggas. Efter detta, och fram till nu har jag varit fast besluten att nästa bil skall vara en stor.
Nu kör jag dock "bara" service och tror kanske att en Caddy med dubbelgolv och någon enkel inredning räcker. Gillar ändå att ha en liten bil i stan (sthlm) som jag arbetar mycket i.

Därför är jag nästan mer inne på Caddy eller Caddy maxi i dagsläget (speciellt eftersom transportern inte verkar gå att få med dubbelgolv därifrån vi handlar inredning). Men jag är rädd för att jag inte väljer Transportern och får platsbrist igen och ångrar mig.

Vad hade ni gjort?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

18 sep 2016 18:50 #27 av Fredrik Å
Svar från Fredrik Å i ämnet Ny firmabil, vilken?
Bumpelibump halli hallå

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

19 sep 2016 05:28 - 19 sep 2016 05:28 #28 av Electrum
Svar från Electrum i ämnet Ny firmabil, vilken?
Jag som har svårt att hålla Preussisk ordning märkte när jag gick till större bil att det blev för stökigt då.

Så sist gick jag ner i bilstorlek och får helt enkelt acceptera att jag inte längre har allt i bilen.

Hyggligt nöjd än så länge, allt är ju bättre utom att man inte kan lasta in lika mycket prylar, men som sagt blev det vid en viss brytpunkt för mycket saker och mer problem för mig.
Men jag är medveten om att vi alla är olika.

Det skiter ju sig om jag ska ha in en kabeltrumma, eller tömma en arbetsplats på kabeltrummor eller 30 st nedmonterade lysrörsarmaturer.
Detta löser jag genom att någon annan på firman får köra.

Skulle jag varit egenföretagare skulle jag nog övervägt relativt liten (halvstor, skulle jag kanske skrivit) bil och sen ha ett släp att komplettera med.

"Varde ljus"                                                                                 Frilansare med AL
1 Mosebok 1:3
Följande användare sa tack: Fredrik Å

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

19 sep 2016 19:07 #29 av Lars Blomkvist
Svar från Lars Blomkvist i ämnet Ny firmabil, vilken?

Electrum skrev: Jag som har svårt att hålla Preussisk ordning märkte när jag gick till större bil att det blev för stökigt då.

Så sist gick jag ner i bilstorlek och får helt enkelt acceptera att jag inte längre har allt i bilen.

Hyggligt nöjd än så länge, allt är ju bättre utom att man inte kan lasta in lika mycket prylar, men som sagt blev det vid en viss brytpunkt för mycket saker och mer problem för mig.
Men jag är medveten om att vi alla är olika.

Det skiter ju sig om jag ska ha in en kabeltrumma, eller tömma en arbetsplats på kabeltrummor eller 30 st nedmonterade lysrörsarmaturer.
Detta löser jag genom att någon annan på firman får köra.

Skulle jag varit egenföretagare skulle jag nog övervägt relativt liten (halvstor, skulle jag kanske skrivit) bil och sen ha ett släp att komplettera med.

Vad kör du på nu?

Den som inte söker finner inga svar :) ibland

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 sep 2016 18:45 - 20 sep 2016 18:53 #30 av Patrik Hedlund
Svar från Patrik Hedlund i ämnet Ny firmabil, vilken?
Jag har på min nya firma fått en Caddy Maxi med dubbla skjutdörrar och upphöjt golv med utdragslådor.
Kan rekommendera det varmt! Sjuukt nöjd och känns som att det äntligen kan finnas en chans att lyckas hålla ordning i bilen.

Funderar bara hur jag ska bygga upp en av lådorna för installationsapparater, kopplingsdosor och centralmaterial. Någon som har bilder på hur ni löst det?









//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall
Bilagor:
Följande användare sa tack: Fredrik

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

25 sep 2016 20:05 #31 av Fredrik Å
Svar från Fredrik Å i ämnet Ny firmabil, vilken?
Jag hoppas på att det blir så för mig med. Tror nästan jag skiter i annan inredning och kör någon form av plastlådor för det som inte går ner i golvet

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

26 sep 2016 19:03 #32 av Ronnie Lidström
Patrik: Vad är det för fabrikat på inredningen?

Varför är övergolvet så högt upp? Känns som att det skulle kunna vara 10 cm längre ner (en stor glepa mellan lodfronten upp till övergolvet?

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

27 sep 2016 19:42 #33 av Patrik Hedlund
Svar från Patrik Hedlund i ämnet Ny firmabil, vilken?

Ronnie Lidström skrev: Patrik: Vad är det för fabrikat på inredningen?

Varför är övergolvet så högt upp? Känns som att det skulle kunna vara 10 cm längre ner (en stor glepa mellan lodfronten upp till övergolvet?

Det är System Edström.

Ja, golvet hade kunnat varit lägre men då hade inte NKTs kabellådor (ex. 04 603 07) fått plats i lådorna. (Jag har fått plats med alla mina kablar, i stort sett, i en låda).

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.208 sekunder

Senaste foruminlägg