Transportbil med laddhybryd?

14 jul 2017 06:41 #1 av Ronnie Lidström
Varför finns inte detta? (Jag har inte hittat någon iaf)

Finns flera transportbilar med ren batteridrift, men inte som laddhybrid? Laddhybrid hade ju varit perfekt just på transportbilar.

Körs till 99% korta sträckor inom stan men måste ibland kunna köras flera mil ut till stugor osv (Som det ser ut inom vårt företag och många andra).

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

17 jul 2017 16:07 #2 av Marcus Johansson
Jag är beredd att hålla med. Hade varit alldeles ypperligt, speciellt för oss som inte huserar i storstadsregionerna. Det kan ju fort bli några mil extra.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

18 jul 2017 08:33 #3 av Tobias
Svar från Tobias i ämnet Transportbil med laddhybryd?
Jag håller med er också. Men jag håller även koll på rena elbilar då det för vissa är 8 timmar på varje arbetsställe. Då kan det vara grymt att kunna komma uppåt 20 mil på en laddning.
Men för mig i dagsläget är hybrid en bra lösning. Vi får se nu när elbilsmarknaden får fart.

Doing fun stuff

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

21 jul 2017 06:25 - 21 jul 2017 06:32 #4 av Tobias
Svar från Tobias i ämnet Transportbil med laddhybryd?
Jag är otroligt intresserad av hur DHL löst sin "StreetScooter". De tillverkar egna elbilar då de tröttnat på alla andra biltillverkare. för mig ser det ut med att kunna fungera då de har som krav att bilen ska rulla 10 timmar om dygnet, 6 dagar i veckan i 16 år. Ska söka vidare med information. men räckvidd? utrymme? och mycket mer vill jag veta.
Återkommer då jag vinner mer

--- Vad jag hittade ---

2016 hade de en räckvidd på stora på 100km.
Hastigheten på stora bilen hittar jag inte men lilla ligger den på ca 85km/h
Kostar 32000 Euro.

Känns inte så kartigt efter allt.

Doing fun stuff

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.049 sekunder

Senaste foruminlägg