Vilken spänningsprovare använder ni?

31 okt 2016 19:26 #1 av müssli
Jag hittade en tråd från 2013 men det är ju några år sedan.
Tyvärr har jag sölat bort (kanske stulen men troligtvis inte) min Fluke T150. Någon del i mig blir ändå glad eftersom man då behöver köpa en ny teknisk pryl. B)

Är det fortfarande T150 som gäller eller finns det någon annan jag ska titta på? Den ska klara true-RMS och ohm-mätning. Gärna display. Egentligen har T150 allt jag behöver men jag har som sagt inte hängt med i utvecklingen det senaste. Missar jag något om jag köper den?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

08 nov 2017 05:33 #2 av Anders
Jag anväder just denna T-150 för spänningsprovning mm. Sedan har jag en T-1000 med strömtång också. Båda fungerar kanon.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

08 nov 2017 07:35 #3 av Alexander N
Kör också T150 och är väldigt nöjd. Stod mellan den och alternativ med öppen strömtång men kom fram till att jag föredrar en separat liten strömtång. Om du inte saknade strömtången innan kommer du inte missa något att köpa den igen skulle jag säga :)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

08 nov 2017 14:26 #4 av Michell Martic
Som spänningsprovare är T-150 GALANT! Den är dessutom godkänd som just spänningsprovare, alltså för spänningslöshetskontroll. T5 600/1000 är också riktigt bra, men det är dock en multimeter och ingen spänningsprovare. Ingen som är nyfiken på T6 600/1000? Mäta spänning utan kablar? Tycker själv det verkar intressant. :)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.061 sekunder

Senaste foruminlägg