Vilken kabelsökare är bäst (Vilken använder ni?)

31 maj 2016 18:47 #1 av Ronnie Lidström
Jag har varit sugen ett tag att köpa en bra kabelsökare. Blev lite bränd för en herrans massa år sedan när vi köpte en som inte alls funkade speciellt bra. Sen dess har jag aldrig haft någon..

Tänkte att utvecklingen har säkert gått framåt och att det idag finns bra grejer som inte kostar skjortan?

Vad skulle ni rekommendera att köpa? Jag tänkte då främst för att hitta kablar och/eller vilken säkring som hör till ett visst uttag. Inte för att leta kablar i mark (är ju också bra, men dom brukar vara så hiskeligt dyra).

Duger nån av dom som finns här?

Är "Spårhunden VS3" för 4000 kr nåt att ha eller bör man gå på "IDEAL SureTrace" för nästan 9000 kr?

Nåt helt annat fabrikat man hellre bör titta på?

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

31 maj 2016 19:18 #2 av Torbjörn Forsman
Jag hävdar fortfarande att en gammal transistorradio med mellanvåg är oöverträffad för att hitta kablar i mark. Åtminstone så länge de är spänningssatta från ett inte alltför störningsfritt elnät.

Was man sich nicht erklären kann, sieht man als Überspannung an.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

31 maj 2016 21:04 #3 av Lars Blomkvist

Ronnie Lidström skrev: Jag har varit sugen ett tag att köpa en bra kabelsökare. Blev lite bränd för en herrans massa år sedan när vi köpte en som inte alls funkade speciellt bra. Sen dess har jag aldrig haft någon..

Tänkte att utvecklingen har säkert gått framåt och att det idag finns bra grejer som inte kostar skjortan?

Vad skulle ni rekommendera att köpa? Jag tänkte då främst för att hitta kablar och/eller vilken säkring som hör till ett visst uttag. Inte för att leta kablar i mark (är ju också bra, men dom brukar vara så hiskeligt dyra).

Duger nån av dom som finns här?

Är "Spårhunden VS3" för 4000 kr nåt att ha eller bör man gå på "IDEAL SureTrace" för nästan 9000 kr?

Nåt helt annat fabrikat man hellre bör titta på?


Vi har IDEAL SureTrace och den funkar klockrent.

Den som inte söker finner inga svar :) ibland

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

02 jun 2016 19:15 #4 av Ronnie Lidström
Nu har jag lånat en SureTrace å ska testa den lite innan jag köper en egen.. Men den ser fin ut iaf :)

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

03 jun 2016 13:17 #5 av Ronnie Lidström
Testade den idag. Funkar bra! Jag hittade rätt säkring direkt. Perfekt att man kan se om uttaget man pluggat in sändaren i är spänningssatt eller ej från mottagaren. Så när jag hittade rätt säkring och skruvade i en ny säkring så kunde jag direkt se där vid centralen att det var rätt utan att gå bort till uttaget.

Måste ju också vara jävligt bra när man vill bryta en grupp och centralen är långt borta (och omärkt).

Blir nog ett köp!

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

03 jun 2016 19:36 #6 av Rikard Ågren
Fungerar Spårhunden likadant? Har i bakhuvudet att den bara fungerade med spänning?

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

03 jun 2016 19:54 #7 av Ronnie Lidström
Precis.. Det är det som är skillnaden. Den funkar bara med spänning på!

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

03 jun 2016 21:12 #8 av Rikard Ågren
Priset är en ganska stor skillnad också B) Men att kunna söka i spänningslöst tillstånd ser jag som en betydande fördel

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.060 sekunder

Senaste foruminlägg