Undra om nätbolaget fått kortslutning?

12 maj 2015 20:44 #1 av David olsson
Var ute hos en kund och kollade på ett jobb idag.
Kunden som har mätaren inne i huset skulle behöva flytta den, jag förklarade att det
behövdes göra några anmälningar till nätbolaget för att kunna göra detta.
Jag kunde läsa lite mellan raderna att kunden tyckte att jag var lite besvärlig som bara inte kunde
skruva ner mätaren så de kunde fortsätta jobba... (Ström skulle de ta från grannfastigheten som han också äger under de kommande veckorna)

När jag åkte ringde han upp nätbolaget och fick en rätt så märklig uppmaning från deras kundtjänst.

' Nej det kan du göra själv, det är bara för dig att bryta strömmen till mätaren och koppla ur kabeln, sen kan du lägga
undan den tills ni är färdiga att montera upp den'

Undra när det blev OK för nätbolaget att uppmana deras kunder att utföra jobb på mätare själv när vi elektriker knappt får göra det.... Skrämmande, undra vad de säger imorgon när jag ringer dom och undrar hur de tänkte där...

Sjöhaga EL AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

12 maj 2015 20:47 #2 av David olsson
Och vad händer när dom märker att dom tappat kontakten med mätaren och de skickar ut en montör som smäcker i säkringarna i skåpet igen? Mysigt med en helt plötsligt spänningsatt kabel i bygget....

Sjöhaga EL AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

13 maj 2015 04:42 #3 av Ronnie Lidström
Sommarvikarier redan i kundtjänst?

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.057 sekunder

Senaste foruminlägg