Projektledare Campus Nyköping vs EUU

31 dec 2017 11:32 #1 av Anonym Gäst
Hej!

Jag studerar just nu Projektledare Elteknik på Campus Nyköping. En utbildning som jag har som mål ska leda till en projektledartjänst.
Var precis inne på EUUs hemsida och såg att deras program ”Elteknikingenjör” har samma kursutbud medans de ha en annan utbildning för projektledare.

Då jag inte visste om detta innan blev detta lite av en tråkig överraskning.
AL behörigheten är inte särskilt viktig för mig och jag börjar nu blir rädd att jag gjort ett misstag då det är projektledare/serviceledare som är min framtidsvision.

Tror ni man läser nuvarande utbildning i onödan? Känns ju grymt surt att behöva göra ett omtag såhär en termin in.
EUUs kurser är onekligen mer lämpade med kalkyl och installationssamordning som tillägg. Samtidigt som campus Nyköpings utbildning ger en mer teknisk bredd (vilket kanske inte kommer vara så nödvändigt i själva arbetet sen mer än att man har en ökad förståelse).

Hoppas det finns några bra svar här ute

Detta inlägg är skrivet av en gäst eller en registrerad användare som vill vara anonym!
Vill du också skriva ett anonymt inlägg? Eller svara anonymt på någons fråga?
Använd funktionen "Skriv anonymt inlägg"

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

31 dec 2017 11:44 #2 av Electrum
Jag tycker du ska ta ett snack med din utbildningssamordnare, är det Mikael Lyckblom du har?, och sen tillsammans med euu kolla ifall du kan kombinera ihop några enstaka kurser direkt mot euu (som du pröjsar själv) och utbildningen från campus nyköping.

Då kan du med ganska lite extra tid och pengar liksom få ihop typ två olika examina och bli mycket attraktiv på arbetsmarknaden, tänker jag.

"Varde ljus"                                                                                 Frilansare med AL
1 Mosebok 1:3

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

03 jan 2018 14:42 #3 av Örjan Borgström
Det går utmärkt att gå våra kurser i kalkylering
Professionell kalkylering www.euu.se/kurser/professionell_kalkylering-395
och kompletterat med Maxikod om man vill www.euu.se/kurser/el-vis_maxikod_som_kalkylhjalpmedel-450

Vi kommer troligen under hösten att dra igång en kurs i installationssamordning så håll koll på vår hemsida.

EUU Box 545, 611 10 Nyköping,
tel direkt 0155-29 29 25, mobil 070-695 69 06,
Välkommen till vår hemsida www.euu.se

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.041 sekunder

Senaste foruminlägg