Nu var det ett antal år sedan jag installerade en Wifi länk mellan två byggnader och det har hänt en del (hoppas jag)!?
Jag önskar förslag på utrustning för att lösa en länk mellan två byggnadet trådlöst. Från byggnad A finns en switch som jag önska ansluta mig till på koppar och sedan skicka detta trådlöst ca 200-300m till byggnad B. I byggnad B vill jag sedan dela ut detta trådlöst. I byggnad B sitter endast en till två användare/PC. Krav finns på att kryptera trafiken med ett idag erkänt säkert protokoll.
Kolla lite på Ubiquitys saker, driftsäkra som få, vi använder lite olika modeller men flertalet nanobridge m5 , vid kameraövervakning. Prisklass så man kan köpa privat
Jimmy Olandersson skrev: Kolla lite på Ubiquitys saker, driftsäkra som få, vi använder lite olika modeller men flertalet nanobridge m5 , vid kameraövervakning. Prisklass så man kan köpa privat
Ser intressant ut! Hur fungerar det med PoE? Är det inbyggt eller ska man köpa till en PoE matningsdon. Ska vissa antenner kombineras med ytterligare utrustning?
Hittar på Dustin och Conrad men får inte riktig kläm på det?
Någon annan bra lev. i Sverige?
EDIT
Nanobridge = ska kompletteras med en AP i varje ände för att krypetera med WEP eller liknande?
Nanobeam = som Nanobridge?
Rocket M = Har inbyggd AP men ska kompletteras med antenn?
Ja tyvärr så följer de inte PoE standard på alla (NanoBridge i allafall) men man får med en PoE-injector till varje enhet.
Trafiken mellan sändare/mottagare kan naturligtvis krypteras, jag har inte satt något med en sändare flera mottagare även om jag antar att rocket mm är byggt för detta, vi har bara använt dem som p2p och sen trådat i båda ändar. Ditt antagande med AP i mottagaränden är nog helt korrekt, kan för lite för att säga något annat
Japp, ubiquiti gör proffsprodukter till konsumentpris, har själv erfarenhet från nanostation och bullet, otroligt stabila måste jag säga.
Givetvis går de att ställa in i ett otal driftlägen, brygga, ap m.m.