El-Vis flyttar ut i molnet bra/dåligt?

13 maj 2020 12:11 #1 av Jonas
Fick en liten överraskning när jag skulle använda El-Vis. Den har tydligen flyttat ut i molnet. Programmet avser man avveckla även om kabeldelen tydligen ska fungerar fortfarande.


Bra eller dåligt? Motivering?


Min egen åsikt?
Jag är inte imponerad. Kabeldelen fungerar även om jag föredrar ett program på datorn framför webb-formulär. Använder mest El-vis för info-delen. Har köpt väldigt många standarder som jag förvarar i programmet. För ca 10 år sedan var info-delen väldigt överskådlig och enkel att söka och bläddra i, du kunde exempelvis bläddra i kategorier. Sedan dess känns det som dom mest fokuserat på grafik och helt struntat i funktion. Blädderfunktionen nu mer eller mindre borttagen och sökfunktionen är sådär och helt meningslös om du inte vet nyckelorden att söka efter.

Betyg: Tumme ner

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

03 jun 2020 11:03 #2 av Ronnie Lidström
Tror det kommer att bli bra. Fördelen är ju att man kommer åt "programmet" var som helst ifrån. Förr hade jag bara tillgång till El-vis på firman men jag jobbar nästan lika mycket hemifrån så webbaserat är bra på så sätt.

Däremot behöver dom nog fixa lite. I "info-delen" hittar jag BARA en sökfunktion. En väldigt bra sökfunktion, men man vill ju även kunna se vilka "böcker" man har och bläddra fritt i dem.

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

09 jun 2020 06:29 #3 av Markus Ågren
Jag håller med dig, info har blivit svårare att hitta när det bara finns en sökfunktion.
Nu har jag sökt på de standarder och liknande som vi har i El-vis och sparat dem som favoriter så ligger de lätt tillgängliga att titta i. För det är inte alltid man vet exakt vad man söker efter utan man vill bara bläddra i handboken/standarden.

Markus Ågren

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.046 sekunder